Lap 062009
 

Yra Kelių Eismo Taisyklėse toks 65-as punktas teigiantis:

Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, o kur jų nėra – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus šių taisyklių 111 punkte numatytus atvejus. Važiuodamas kelkraščiu, dviračio vairuotojas neturi trukdyti ar kelti pavojaus pėstiesiems.

Pradžia lyg ir aiški- jei šalia nėra dviračių tako ar netinkama šalikelė važiuoji pirma juosta. Deja toli gražu ne visi atkreipia dėmesį į tai kas parašyta, po žodžio „išskyrus“. O čia įrašyta labai svarbi išimtis – 111-am punkte numatyti atvejai:

Prieš sukdamas į dešinę, į kairę arba apsisukdamas (išskyrus posūkį į sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu) vairuotojas privalo iš anksto pasitraukti prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto. Kelio ženklai ir (arba) ženklinimo linijos gali šį reikalavimą pakeisti.

Taigi, sukti į dešinę reikia iš pirmos, o į kairę iš pačios dešiniausios juostos, leidžiančios važiuoti ta kryptim. Ir štai kelyje sutinkam tokį ženklą:

Ženklas "Eismo kryptys sankryžoje"

Na ir kas čia tokio? Dešinėn sukam iš pirmos juostos, o kairėn- iš trečios. Viskas paprasta. O ką daryt, jei norim važiuoti tiesiai? 111-as punktas kalba apie sukimą, bet nieko nesako apie važiavimą tiesiai. Policijos išaiškinimas yra toks:

Kai kelias pažymėtas Jūsų pateiktu kelio ženklu, dviratininkas tiesiai privalo važiuoti vidurine eismo juosta. Jūsų cituojamas Kelių eismo taisyklių punktas šiuo atveju galioja toje apimtyje, kur kalbama apie tai, jog kelio ženklai ar ženklinimas (šiuo atveju kelio ženklas) pakeičia reikalavimą važiuoti važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kaip numatyta Kelių eismo taisyklių 65 punkte.

Deja policijos išaiškinimas nėra KET ir juo teisme greičiausiai nepasiremsi. Tačiau, nepaisant to kad ši situacija gali būti interpretuojama dviprasmiškai, saugiausia ir primygtinai rekomenduojama šiuo atveju važiuoti antra eile. Važiuojant tiesiai pirma eile dviratininkui kyla didžiulis pavojus būti patrenktam sukančio į dešinę automobilio (nes vairuotojas tikisi, kad ir dviratininkas čia suks į dešinę), be to sunku ir pavojinga už sankryžos vėl įsilieti į eismą.


  10 Atsakymai temai “Kuria juosta važiuoti dviračiu?”

  1. Vat todėl JAV ir yra priimtos papildomos taisyklės „improper turn to right and left“, kuriose vairuotojui privaloma sukant sankryžoje į dešinę, ar kairę, įsitikinti, kad iš galo kelkraščiu nevažiuoja dviratininkas.

  2. Šita papildoma taisyklė padėtų tuo atveju kai pirma juosta skirta važiuoti tiesiai arba sukti į dešinę. Šiuo atveju norėdamas sukti į dešinę vairuotojas žino, kad dviratininkas gali važiuoti tiesiai arba sukti, todėl reikia sekti jo veiksmus.

    Tačiau kai pirma eilė skirta tik sukimui į dešinę vairuotojas nesitikės kad dviratininkas šia eile važiuos tiesiai ir manevruos taip lyg dviratininkas suktų į dešinę. Kaip jau minėjau- tai labai pavojinga.

    Be to “improper turn to right and left” neišsprendžia grįžimo į srautą už sankryžos problemos (pvz toji antra juosta už sankryžos gali būti pirma, o dviratininkas važiavęs tiesiai iš pirmos juostos palieka kažkur šone ir jam kažkaip reikia grįžti į pirmą juostą)

  3. elementaru- dviratininkas vaziuodamas keliu turi kreipti demesi i zenklinima ir riedeti pagal taisykles. jei jusota leidzia vaziuoti TIK i desine, o jis tiesiai- vadinas arba dviracio taku naudotis toj vietoj, jei yra, arba vaziuoti ramiai vidurine juosta, dar pries posuki i ja persirikiavus, isitikinus kad gali ilysti i tarpa tarp automobiliu. kitaip sakant- vaziuoti tarsi vaziuotum su motociklu. jeigu ilysti neina, srautas perdidelis- sustoti, tarsi isijungus „avarini“ ir nemaisant eismo palaukti akda galesi taisyklingai eprsirikiuoti i reikiama eismo jusota.
    bet vistik, jei vaziuoji gatve- turi stebet kur kuris kelias veda ka nereiktu kirst istisines linijos. ir jokio pavojaus nebus.

    bo, Valdai, tavo salyga ka baisu but nukirstam vairuotojo, vaziuojant tiesiai jusota kuri tai draudzia daryti- be abejoniu, dviratininko kalte. jei jis rikiuojas is tos juostos krisdamas istisine linija-0 velgi dviratininko engincyjama kalte.

    o amerikanskaja taisykle mano manymu isvis absurdas. jeid viratis vaziuoja kelkrasciu,v adinas jis yra eismo dalyvis vaziuojantis uz masinos, ir jei posukyje lenkia automobili is desines- atlieka draudziama veiksma. lenkimo manevras- tik is kaires. jeiv aziuoja dviraciu taku, tuomet jau ziuret kokia sankryza, ar ner dviracio pirmumo teise, kaip kliuties is desines.

  4. Sveikas jomajo, gal aš nepakankamai pabrėžiau savo poziciją dėl važiavimo tiesiai šiuo atveju tad pasikartosiu dar kartą- protingiausia ir saugiausia yra važiuoti pagal kelio ženklus. Važiuoti tiesiai pirma juosta, kuri skirta sukimui į dešinę yra labai bloga mintis ir jokiu būdu nerekomenduoju taip daryti. Aš tik norėjau pasakyti, kad iš KET požiūrio taško ši situacija labai miglotai apibrėžta. Greičiausiai dviratininkas būtų pripažintas kaltas tiek važiuodamas pirma juosta (nes nesilaikė žeklo reikalavimo), tiek važiuodamas antra juosta (nes nesilaikė 65-o punkto). Jei jau abu pasirinkimai yra neteisėti, tai geriau rinktis neteisėtą ir saugų, negu neteisėtą ir nesaugų.

  5. pagal 111 punkta jis vaziuodamas sioj situacijoj antros juostos desine puse nepazeidzia taisykliu, o butent ir daro taip kaip parasyta, tad rizika dviratininko viena- buti uzgautam automobilio netycia ir tiek, taciau ne del dviratininko kaltes. (teisiskai)

  6. Cituoju 111-o punkto pradžią: „Prieš sukdamas į dešinę, į kairę arba apsisukdamas …“ . Važiavimas tiesiai mano supratimu nėra sukimas į kairę, dešinę ar apsisukimas. Taigi 111-as punktas važiavimui tiesiai lyg ir netaikytinas. Jei netaikytinas 111-as reiškia lieka galioti 65-as. Vienintelis teisinis išsigelbėjimas galėtų būtų, jei esant prieštaravimui tarp taisyklės ir kelio ženklo reikia vadovautis ženklu. Dabar skaitinėju KET ir bandau atrasti ar toks punktas yra, nes kažkodėl man rodos kad kažką panašaus esu skaitęs.

  7. Radau tokį 8-ą punktą:

    „Eismą keliuose Lietuvos Respublikoje gali apriboti tik kelio ženklai (nurodyti šių taisyklių 1 ir 2 prieduose), kelių ženklinimas (nurodytas 3 priede), šviesoforai ir reguliuotojo signalai, numatyti šiose taisyklėse ir kituose teisės aktuose, susijusiuose su eismo reguliavimu. Jeigu kelio ženklo ir kelių ženklinimo reikalavimai skiriasi, reikia vadovautis kelio ženklu. Kai kelyje įrengti kintamos informacijos kelio ženklai, vadovaujamasi kintamos informacijos kelio ženklais.“

    Kaip suprantu juo remiantis ir buvo suformuluotas pareigūno atsakymas, kur teigiama, kad „kelio ženklai ar ženklinimas (šiuo atveju kelio ženklas) pakeičia reikalavimą važiuoti važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta“.

  8. Išvada viena- reik į 65-tą punktą pridėt papildymą- „Kelio ženklai ir (arba) ženklinimo linijos gali šį reikalavimą pakeisti.“
    Bet betkuriuo atveju- esantis kelyje asmuo privalo suvokti ka kelio ženklai ne dėl grožio stovi, šviesaforai ne kalėdinės puošmenos ir ant kelių linijas ne vandalai paišo.. :))

  9. Idealiausias variantas būtų išvis tą 65-ą punktą išbraukt. KET ir taip yra reikalavimas visoms transporto priemonėms važiuoti kuo arčiau dešinio krašto. Priedo yra reikalavimas transporto priemonėm, kurių konstrukcinis greitis neviršija 40km/h laikytis pirmos juostos. Du kartus pakartoto reikalavimo lyg ir užtektų, nebūtina kartoti ir trečią kartą. 65-as punktas labiau skirtas uždrausti dviratininkams važiuoti keliu jei šalia yra dvirtakis arba jo imitacija. Su mūsų infrastruktūra toks draudimas yra absurdiškas.

  10. ka veiki?

 Komentuoti

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)