Geg 102010
 

Galbūt renkamės naują dviratį, o parduotuvės jau spėjo atnaujinti prekes naujam sezonui. Mūsų miestas palyginus nedidelis, tačiau turi septynias dviračių parduotuves. Mes jas apėjome, ieškodami dviračio, tinkamo įprastiems poreikiams. Dairėmės plentinio dviračio, xc miško ar grubesnėms trasoms, ir universalaus turistinio dviračio, kuris , kaip ir visi kiti, yra nesunkiai priderinamas mūsų miesto gatvėms ir susisiekimui. Tipiškiems, gulbės formos miesto dviračiams, dėmesio neskyrėme dėl jų siauro panaudojimo ir kainos, dažnai prilygstančios platesnio panaudojimo dariniams. Masiškai paplitę hybrid taip pat nepatraukė mūsų dėmesio, nes visur jie vienodai randami, visi jie panašūs ir tipiškai pagadinti pigia amortizuojančia šake. Daug kam gali būti aktualios dviračių dalys, ar remonto paslaugos, tačiau mes nesismulkinome. Bet užfiksavome padangų modelius xc, plentui ir turizmui (į visiškai menkavertes nekreipėme dėmesio), taip pat pasižymėjome kitas pastebėtas dalis, kurios tiesiog krito mums į akį.

……………………………………..

„Dviračiai detalės remontas“

(Kulių Vartų 5)

Taip vadinasi anksčiau čia buvusi „Umarai“ parduotuvė. Pasikeitęs ne tik pavadinimas, bet ir interjeras, prekių ženklai. Dabar čia galima rasti rekreacinės serijos Univega miškinių dviratukų, o didžiausią vietą užima „gulbių“ būrys (kopenhagizuojamės!).

(Rekreaciniai xc modeliai pasižymi trumpesniu, mažiau sportinės, statesnės sedėsenos rėmu ir kaip jau įprasta, turi  pigias, mažai veiksmingas amortizuojančias šakes.)

Tiesa, aptikome vieną turistinės sandaros Bauer Idukah 550, su būgniniais stabdžiais, vidine bėgių sistema. Šis modelis skirtas miestui, turi įtartinus ratlankius, tad turizmui galime rekomenduoti ne daugiau nei kurį Panther modelį, kurių šioje parduotuvėje apstu.

Keisčiausiai toje „miestinukų“ krūvoje aptikti kelis titaninius Forti rėmus. 4t – lietuviška, klaipėdietiškos kilmės firma (!), gaminanti titano rėmus (!). Kataloge jų yra įvairių tipų, o taip pat įmanomas asmeninės geometrijos užsakymas.

(Trumpai apie titano rėmus. Per pastarajį dešimtmetį ištobulinus aliuminio ir karbono apdirbimo technologijas, jau retas gamintojas pasaulyje užsiima brangiu titano formavimu, kuris dar turi ir savo techninius apribojimus. Titanas vertinamas dėl savo ilgaamžiškumo ir komforto, kurį suteikia šios medžiagos elastingumas. Tačiau turi ir trūkumų; titanas yra sunkesnis lyginant su aliuminiu ar karbonu, o komfortiškas elastingumas nėra tinkamiausias sportiniam minimui. Tačiau visada yra šios medžiagos gerbėjų ir patrauklus jau tuo, kad tai ne masinis produktas.)

Titano rėmai pasaulinėje rinkoje dėl savo gamybos kaštų kainuoja daug. Klaipėdiečių 4t yra nedaug pigesni už pasaulyje pripažintus titano pionierius Lynskey. Lynskey, kaip ir priklauso titaniniams rėmams, be savo reputacijos, turi ir neribotą (angl. – lifetime) garantiją. Na, o 4t suteikia tik 5 metų garantiją. Keista, nes jau ir silpniausiais laikomiems aliuminiams rėmams dažnai suteikiamas ilgesnis garantijos laikas.

Kaip ten bebūtų “gulbių” apsiausty titanas atkreipė mūsų dėmesį. O plentinių ar xc padangų, kaip suprantama, čia neradome.

.

“Vasarė”

(Turgaus a. 25)

Buvo malonu šios parduotuvės internetiniame puslapyje rasti visą Fuji gamą – tai ir plentinukai, cyclocross, xc, fiksuotos pavaros ir net atskiro starto dviračių. Gaila, bet parduotuvėje geriausia, ką galima rasti, tai tik pigesnius Fuji xc modelius. Dėl užsakymų reikia tartis.

Čia neradome nei vieno turistinio dviračio, nebent į kelionę važiuotumėm su amortizuojančiu hybrid‘u, kurių čia kaip ir visur kitur, daug. Tiesa, aptikome vieną plentinuką Drag, bet šio gamintojo reputacija nėra plačiai nuskambėjusi, o kainos/ komplektacijos santykis tik vidutinis, tad daug dėmesio nekreipėme.

Dalys ir aksesuarai. Mums ši parduotuvė patiko tuo, kad galime rasti daug varžtų, ir visokios smulkmės, taip pat įvairiausių bagažinių. Be to, radome Kenda ir bekelės pionierių WTB padangų xc naudojimui.

.

“Dviratis tau”

(Taikos 32A)

Tarp mums mažiau įdomių Kalkhoff, Univega, čia randame rimtesnės sandaros Focus ir Specialized dviračių.

Maloni naujiena Lietuvoje, fitness stiliaus dviratis – Specialized Sirrus. Rimtos firmos, kokybiškas lengvas rėmas, paprasta ir be nukrypimų geometrija. Praktiškumo atžvilgiu smagu žiūrėti į pigiausius šios serijos modelius dėl patvarios ir pigiai aptarnaujamos ‘aštuntuko’ važiuoklės sistemos. Bagažinė, dar keletas pakeitimų ir gaunate eiklų kelioninį arkliuką… O jei jau gebate sumainyti padangas, smagu gali būti ne tik ant kieto pagrindo, bet ir miško takelyje. Jei nežinote, kokios paskirties dviratis jums reikalingas ir ieškote ‘kažko universalaus’, tai būtų tobulas pasirinkimas. Šiam dviračiui neradome lygių kainos, darnios komplektacijos, ir universalumo atžvilgiu.  Ir kaina prasideda tik nuo 1399lt. Panašu, kad daugiau iš dviračio už panašią kainą ir neįmanoma išgauti, tačiau įsigyti kokį kreivos paskirties mutantą, galima ir už daug brangiau.

(Fitness – plentinio dviračio geometrijos pagrindas, tačiau nuo pastaruoju metu ‘nusportiškėjusių’ grynakraujų plentinių, jis skiriasi kai kuriais praktiškam važiavimui parankiais dalykais  – talpina storesnes padangas, tiesus vairas, kartais komfortiškesnė rėmo geometrija. Specialized Sirrus – turbūt labiausiai pasaulyje paplitęs fitness tipo dviratis.)

Specialized Hardrock, Rockhopper rekreaciniai xc miškiniai dviratukai. Neabejojame dėl Specialized rėmų kokybės, tačiau jei į kalnų dviratį žiūrime iš praktinės, o ne iš parodomosios pusės, turėtumę vengti pigių modelių su SR Suntour šakėmis. (Jos mažai funkcionalios ir daugiau atlieka inkaro vaidmenį).

Tą patį galima pasakyti apie Focus –  Northern Lite, Fat Boy, Black Forest, Raven modelius. Tai dviračiai kurie paliko daug laimingų kroso važeivų tiek Klaipėdoje, tiek visoje Lietuvoje. Tiesa, visi Focus modeliai labai skiriasi savo komplektacijos išpildymu, kuris dar skiriasi priklausomai nuo modelio metų. Todėl rinktis reikėtų įdėmiai atsižvelgiant į tai ir į savo poreikius. Nestebina, kad, kaip ir visur, pigesni rekreaciniai xc modeliai turi prastas SR Suntour, ar kitas pigias amortizuojančias šakes.

Focus Arriba ir Corrente fitness’ai – galima alternatyva Sirrus’ui. Tik aukštesnės kainos dėl savo brangesnės plentinės važiuoklės komponentų, kurie, beje, turistiniam naudojimui ‘drožtųsi’ greičiau. Mes jų nesirinktumėme dėl Euroline ratlankių.

Čia taip pat vienintelė parduotuvė, kurioje radome grynakraujį ir kokybišką plentinį modelį – Focus Variado. Nieko neįprasto, tik visiškai pagrįsta kaina, už jau rinkoje pripažintą Focus kokybę.

Šioje parduotuvėje galima užsisakyti ir to, ko nėra parduotuvės salėje – reikiamo dydžio rėmą, ar kitą internete nusižiūrėtą Focus ar Specialized modelį. Tarp pastarųjų taip pat galima rasti cyclocross ir pirmuosius Lietuvoje pasirodžiusius 29erio modelius (Rockhopper Expert 29, Stumpjumper Comp 29). Taip pat įmanomi grupiniai dviračių pirkimai su nuolaida, susirinkus atitinkamam pirkėjų skaičiui.

Dalys ir aksesuarai. Čia radome beveik pilną Schwalbe xc padangų diapazoną; Smart Sam, Albert, Noby Nic, Rocketron, Racing Ralph, ir taip pat plentines Schwalbe Ultremo.

Taigi jau vien šios parduotuvės dėka, Klaipėdoje galime pažinti modernaus, kokybiško dviračio riedėjimą.

.

“Judėk pirmyn!”

(Taikos pr. 21)

Čia kaip ir kitur randame krūvą hybrid‘ų O tarp jų ir kalninių Ghost.

Dažnai Ghost vien komplektuojamos dalys yra vertos dviračio kainos. Tai jau įsisenėjusi tendencija rinkoje, kai net ant pigių rėmų kabinami neesminiai xt mazgai. Abejonių nekelia aukštesnės klasės Ghost modeliai. Tačiau sunku ką pasakyti apie pigesnius rekreacinius Ghost rėmus ir, naujos kartos RST šakes. Atsiliepimų apie juos rasime nebent tik tarp rytų Europos šalių pradedančių dviratininkų. Tačiau neatmetame galimybės, kad galbūt Ghost yra gera alternatyva taip pat vokiškos kilmės Focus‘ams.

Beje, Ghost turi platesnį asortimentą nei matome parduotuvės erdvėje, ir yra galimybė užsisakyti kažką iš katalogo. Pristatymo laikas – apie 2 savaitės.

Dalys ir aksesuarai. Čia irgi radome Schwalbe Racing Ralph, Smart Sam, ir taip pat galbūt gautume kažką iš plentinių serijos, jei tik užklaustume pardavėjo (neviskas lentynose).

.

“Dviratis plius”

(Taikos pr. 56)

Ši parduotuvė verta dėmesio, nes dviračių būrį papildo dar viena solidžia dviračio marke – Scott.  Vitrinoje randame kelioninės formos Sub40, ir Sportster modelius. Taip pat Scott rekreacinius xc modelius – Aspect, ir moteriškus Contesa. Scott kainos/ komplektacijos santykis mažiau palankus, lyginant su tuo, ką matėme kitų gamintojų modeliuose. Tačiau gražūs tie Scott, ypač moteriški modeliai.

Stinger, Bergamont išskirti reikėtų Cube rekreacinius xc modelius – Analog, Acid, Attention, Aspect.

Dalys ir aksesuarai. Radome Schwalbe Smart Sam, Space Pp padangų, taip pat Sigma kompiuteriukų. (Tiesa, mus pasiekė ne vienas gandas apie suprastėjusią Sigma kokybę). Užsakymai priimami nebent tik dėl reikiamo rėmo dydžio.

..

.

.

.

.

“Umarai”

(Taikos pr. 64)

Kaip kad buvo senose patalpose, taip ir čia, “Umarai” džiugina solidžių, rinkos standartus diktuojančių firmų – Giant, Trek – modeliais. Giant, kaip ir Specialized, džiugina tuo, kad laužo smulkesnių pardavėjų skleidžiamą mitą, ale rimtų firmų dviračiai perkainuoti ir reikia mokėti už vardą. Panašu, kad yra priešingai – didžiausios rinkos žaidėjų modernios gamyklos Taivanyje, gali sau leisti pateikti aukšto lygio produktą, tinkamai išskaičiuotą ir už pagrįstą kainą. (Na, gal tik apie Trek xc modelių kainą sunkiau tą pasakyti).

Visų firmų modelius ir dydžius galima užsakyti (truktų apie 2 savaites), paminėsime tik tai, kas mums užkliuvo parduotuvės salėje.

Giant Crs savo geometrija ir neabejotina rėmo kokybe puikiai atitinka mūsų turistinio dviračio sąvoką. Taip pat tai idealus pasirinkimas kasdieniam universaliam naudojimui. Deja, dažniau tam pasirenkami nereikalingi amortizuojantys “privalumai”. Tai puikus konkurentas Specialized Sirrus’ui iš “Dviratis tau”. Kadangi abu atitinka dažniausiai pasitaikančius universalaus dviračio poreikius, šiek tiek palyginkime. Sirrus truputį pranašesnis komplektacijos/ kainos atžvilgiu. Crs turi ilgesnę ratų bazę, dėl ko jis būtų ramesnio valdymo, mažiau jaustųsi kelio nelygumai, Sirrus priešingai – manevringesnis, jautresnis. Crs jau komplektuojamas su storesnėm padangom, tinkančiom miškeliams ir turizmui, Sirrus turi plonas, greitas plentines padangas, tačiau juk galima turėti kelis padangų komplektus ar paprašyti sukeisti prieš perkant. O lengviausia apsispręsti, išbandžius porą ratukų aplink parduotuvę.

Iš panašių universalių arkliukų dar radome Trek 7,3 ir Giant Ligero. Pastarasis turi vidines pavaros, generatorių stebulėje, purvasaugius ir bagažinę. Tinka tiems, kurie nemėgsta patys sau atsirinkti turistinių ar miestui skirtų priedų, ir jei tinka tai, kuo aprengė gamintojas – vertas savos kainos pasirinkimas.

Visiškai konkurencinga kaina pasižymi Giant rekreaciniai xc, taip pat gražūs ir saviti Mongoose Tyax. Iš rimtesnių xc salėje radome Trek 6300.

Dalys ir aksesuarai. Malonu rasti Abus spynas (būtina rimta apsauga bet kurios vertės dviračiui). Radome beveik pilną asortimentą Continental padangų. Turizmui neužmušamos Travel Contact. Plentinės: Ultra Gatorskin, naujosios Gator Hardshell, Sport Contact, Grand Prix 26“ ratams. Xc: Speed King, Race King. Ir taip pat Continental Cyclocross 700x42c (nelengva rasti panašios paskirties padangų 28” ratams). Taip pat ir Sigma kompiuteriai

Smagu. Jei Klaipėdoje tai būtų vienintelė dviračių parduotuvė, skųstis jau nebūtų kuo. Labai gaila, kad ši parduotuvė neturi savo internetinio puslapio.

.

“Dviračių serviso centras”

(Taikos pr. 40).

Čia kaip ir kitur radome rekreacinių Univega xc miškinukų, ir tarp jų Giant. Kaip jau pastebėjome, bet kuris Giant modelis bus vertas savo kainos, ypač turint omeny Giant reputaciją. Daugiau nieko įdomaus nepastebėjome, vieni hybrid‘ai. Dėl užsakymų galima bandyti tartis.

.

.


“Zeg dviračiai”

(Taikos pr. 66A)

Čia nieko įdomaus nepastebėjome, gal tik krūvą rekreacinių Bulls xc dviračių. Tačiau įsižiūrėjus atidžiau, jų kainos ir komplektacijos santykis netoks palankus, kaip kitur matytų miškinukų.

Dalys ir aksesuarai. Rimtesnių padangų neradome. Akį patraukė rimti Vaude kelioniniai krepšiai. Taip pat parduotuvėje galima rasti daug kitų smulkių dalių senesnės kartos dviračiams.

.

.



………………….

Apžvalgius parduotuves nuotaika – jūriška, sūriai gaivi. Viena vertus, iš pardavėjų jaučiama slogi nuotaika, dėl rinkoje įsivyraujančių tendencijų (mūsų tautiečiai gerai jaučiasi važinėdami vogtais dviračiais iš Vakarų šalių), o kita vertus, Klaipėdoje vien “Umarai” ir “Dviratis tau” parduotuvių dėka galime mėgautis rimtais moderniais ir pasaulyje pripažintos kokybės dviračiais už pagrįstą kainą: Giant, Trek, Specialized, Focus.. Ko galime daugiau norėt?

Kadangi mūsų apžvalga buvo paviršutinė, ir skirta tik bendram vaizdui, siūlome savo pastebėjimus ar diskusiją apie klaipėdietišką asortimentą pratęsti Velouosto forume. Nepirkime atsitiktinio dviračio, rinktis yra iš ko.

………………..

Apžvalgą atliko ir  parengė Zilas ir Simas V.


  21 Atsakymai temai “Žvalgyba po Klaipėdos dviračių parduotuves (2010)”

  1. Labai jauciamas autoriaus neobjektyvumas ir vieno dviraciu tipo propogavimas. Esu isitikines, kad autorius nera, nei bandes vaziuoti, nei nuodugniau ardes (taises) suntour sakes, kad galetu reiksti savo nuomone. aiskiai isreiksta autoriaus nuomone, kuri grindziama internetinemis ziniomis. Saunu, kad domites dviraciais, tik truksta profesionalumo. Sekmes…

  2. Kaip tik praejusia savaite nusipirkau Giant scrs 3.0 dviratuka. Tai kiek spejau isbandyt, tai tikrai patenkintas ir armortizuojancios priekines sakes tikrai nepasigedau. Labiau krato uzpakali 😀

  3. Kažkam ir suntour šakė amortozuoja, kol nepavažiuoja su rock shox ar fox gamintojų šakėm, tada pajuntamas skirtumas ir nebekyla klausimas kodėl kai kurie modeliai kainuoja kaip visas dviratis su suntour šake… O šiaip kiekvienam pagal poreikius.

  4. Dekoju uz kritika. Stebina kad uzkliuvo sakes reikalai. Taigis tema http://www.velouostas.lt/forumas/viewtopic.php?f=12&t=139 objektyvumui vystiti.

  5. kona dviraciai ne viena parduotuve neprekiauja?

  6. kažkada kažkas prekiavo Konomis, dabar lyg ir nebesimato, gaila.

  7. droziu fuji nevada 2 ir gerai yra 🙂

  8. Na man pasirode kad didzioji dalis apzvelgtu modeliu su kosmonautiskom kainom, turiu fuji ir nemanau kad rasciau kazka padoresnio iki 1300lt

  9. kosmonautiškom kainom? taigi čia pigiausi modeliai aptarti, kokius dar verta pirkti. Mažiau 1400 neverta žiūrėti į dvirati, net paprastam vartojimui, nebent jis skirtas laikymui sandeliuke, arba 30 km iki palangos kartą į metus..

  10. Vis gi apie GIANT. Vienoje Klaipedos parduotuveje salia seno turgaus sia vasara parode „nuoga“ GIANT modeli, atrodo truputi virs 2000lt. ratai 28. Man reikalingas rimtas dviratis tolimom kelionem t.y. vaziavimui o ne pasivazinejimui, beja jo stabdziai hidrauliniai (kas per stebuklas tie hidrauliniai stabdziai)Kokia nuomone apie toki dvirati ?

  11. Rolandui.’Giant’yra rimta dviračių markė, gamina platų asortimentą. Siūlau užeiti į forumą http://www.velouostas.lt/forumas ir tiksliau nurodyti modelį, padiskutuosime, patarsime.

  12. Atsinaujinkit informacija nes cia kazkokia seniena ikelta, vasarej pilnas psirinkimas dviraciu ir plentiniu ir krosiniu ir visokiausiu ir nieko uzsakineti nereikia…

  13. Na straipsnio autorius biskuti sizofrenija maty serga arba labai jau su subjektyviu poreikiu ir nuomone. Daznu atveju ziuri i dviratuka uz 1500 ir ten iesko vien brendiniu detaliu ant pasaulyje zinomiausiu prekiniu zenklo gamintoju.

    Tuo labiau kad autorius siuo atveju buvo tik ziurovas, o ne pirkejas, ir jei del tokiu ziurovu prisives vien karboninius visi ir nuo XT ar X9, tai nebetures ka pagirndiniai pirekejai be pirkti, o tie dviratukai bestovedavi tose krutose parduotuvese pergyvens ne viena generacija.

  14. O kuom autoriui taip jau uzkliuvusios Suntour sakes ypac dviratukuose iki 2500-3000Lt. Ar pagal ji butina ten grusti koki pradines linijos poksta ir RS ar Fox, bet svarbu, kad butu pavadinimas ir kaina 3 kartus tos sakes didesne, nes marketingas yra smargiai per stogeli pavaziaves kaikuriems? Tokios lygio sakese ir dviraciose ir tie brendiniai pavadinimai ir Suntour ar RST sakes atlieka labai panasia arba tokia pat funkcija ir tokio dviracio pirkeja 101% tenkina.
    Sutinku kad buna makalyniu ir disproporciju kaikuriuose kratiniuose, bet tie dviraciai pozicionuoti i eilini Lietuvos dviraciu pirkeja, kartais isvaziuojanti su tuo dviraciu pasivezinti 2-3 kartu per menesi.

  15. tame ir reikalas kad straipsnis ne tokiems, kurie su dviračiu kelis kartus per mėnesį išvažiuoja, o tiems kurie naudoja dviratį. Jiems RST ir Sontour nelaiko ir nei iš tolo neatlieka savo darbo.

    o kurioj čia vietoj tau kiša karbonus ar xt? aš nemačiau.

  16. Praėjusia vasarą teko dairytis naujo dviračio, praėjau pro visas man žinomas dviračių parduotuves, diskutavau ir kalbėjausi su pardavėjais… (o manęs neapgausi, žinau ką perku). Ir turiu pripažinti, kad geriauso aptarnavimo, serviso ir nuolaidos sulaukiau JUDĖK PIRMYN, nors ir teko sugrįžti kitą dieną su gedimu… :*) bet pačio kaltė.. pataisė puikiai!

  17. Dekoju uz informacija ir suteiktus parduotuviu adresus.
    Kaip tik norejau kuo arciau saves surast parduotuve – tinklapis labai padejo

  18. O kokie atsiliepimai apie Orbea? Aš turiu porą ir esu labai patenkintas. Sekantys irgi bus Orbea.

  19. Aš irgi toriu orbea orca ir kolkas nesiskundžiu. Bet svajone yra pinarello dogma

  20. Straipsnio senumas nebeatspindi realios situacijos, reiketu padaryti nauja apzvalga. Butent apie Vasarės aprašyma, nes ten radau visokiausio tipo dviračių ir pasirinkimas beje didžiausias praėjus visas parduotuves. Taipogi labai pagirčiau internetine svetaine kur galima pamatyti visa turima asortimenta bei kainas. Dedu dideli pliusa ties šia parduotuve. Antroji patikusi buvo Umarai, tik gal kainos aukštokos. O apsilankes „Judėk pirmyn“(Veloma) išgirdau daugiau kokie konkurentai prasti, negu informacijos apie pačius dviračius. Iškart pasimatė prastą verslo darymo kultūrą. Kitos parduotuvės nelabai istrigo daugmaž panašios.

  21. Sutinku su SENIENA, reikalinga nauja apžvalga

 Komentuoti

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)