Kov 312010
 

Pabandykite įsivaizduoti tą klaikų jausmą – grįžti iš parduotuvės ar darbovietės, o vietoje, kur buvo prirakintas jūsų dviratukas – tuščia! Tuščia ten, kur buvo paliktas žirgas, kurį jau džiaugėtės prisijaukinę kaip nepamainomą susisiekimo priemonę, o gal ir daugiau. Ne ten palikau?! Pavogė? Situaciją paaiškina šalia besimėtantis troselis, kuriuo buvote jį prirakinę. Nukirptas!!! Nebeliko…

foto šaltinis: http://www.socaltrailriders.org/forum/general-discussion/39803-swobo-folsom-stolen-20-minutes-ago.html

Tai atsitiko nevienam, kuris išdrįso dviratį naudoti kaip susisiekimo priemonę. Ir nesvarbu, ar jis kainavo 800, 2000 ar daugiau litų, visais atvejais nuostolis gali būti didelis. Ir galbūt atbaidantis nuo brangesnio dviračio įsigijimo ar apskritai dviračio naudojimo.

Klaida buvo ta, jog dviratį buvote prirakinę tiesiog troseliu.

Tokiu, tokiu ar tokiu:

Tokią spyną išsirinkote, nes ji patogiausia transportuoti ir tai tiesa. Parduotuvėje pasirinkote storiausią, dešimčia litų brangesnį troselį, ir jautėte, kad jo užteks. Tačiau tokios spynos nukerpamos vienu judesiu štai tokiomis žnyplėmis:

Žirklių gali nematyti praeiviai, nes jos gali būti įkištos į maišiuką. Tačiau užtenka ir paprasčiausio delninio gnybtuko („kusačkos“) nugnybti trosui. Gal ne vienu judesiu, tačiau per dvi minutes ją galima nužnaibyti. (Tiek maždaug man truko, kai raktelis buvo užstrigęs tokioje spynoje. Ir nesitikėjau, kad užteks paprastų replikių.)

Tokia spyna taip pat nėra saugi, nes išoriniai šarvai lengvai prasiskečia juos suspaudus, o po jais – kartais dar plonesnis lengvai nukerpamas trosiukas.

Saugiausias spynos tipas yra „U“ formos pasaginė spyna. Tikriausiai jau vien pamatęs ją vagis su ja nė neprasidės; nuimti pasagos tipo spyną reikėtų ilgai ir garsiai džiržginti pjūkleliu, turbūt labai nepatogioje pozicijoje, be tvirtos atramos (įsivaizuokite tai patys). Aišku būna ir efektingesnių būdų, tačiau lengva įtarti, jog mūsų dviračių vagys techniškai pasikaustę ne daugiau nei reikia nukirpti troselį. Tai juk ta pati vagių kategorija, kuri ankščiau primityviausiais būdais automagnetolas iš mašinų lupdavo. Tiesa, kokybiška „U“ spyna ir profesionaliom priemonėm gali būti sunkai įveikiama. Negirdėjau nei apie vieną įveiktą „U“ spyną Lietuvoje. O istorijų apie nukirptus troselius labai daug, tiek gyvai girdėtų, tiek rašytinių.

Tam, kad vagies žvilgsnis tiesiog nuslystų nuo jūsų dviračio užteks ir pigiausios, paprasčiausios „U“ spynos. O jei jau pasaginę su papildomom apsaugom nuo gręžimo, tempimo ir kitų gudrybių – rimtas gamintojas yra Abus, kurio produkcijos galima rasti ir Lietuvoje. Šiom spynom prekiauja „Umarai“ parduotuvė. Dar galima įsigyti čia ir internetu. (Jei žinote dar kur – praneškite, papildysiu).

Štai tokios (žemiau paveikslėlyje) Abus spynos būtų alternatyva vardan mobilumo, nedidele saugumo sąskaita. (Yra pasitaikę atvejų kai šios spynos buvo įveiktos, tačiau tai vienetiniai atvejai, tarp masiškai kerpamų troselių).

Pigiausia Abus „U“ gali kainuoti apie 150lt. Ir tai gali pasirodyti daug. Tačiau pavogus net ir pigų dviratį nuostolis tikriausiai bus didesnis. O galbūt šią spyną dar ilgai naudosite brangesniam dviračiui ateity. Bet kuriuo atveju, pasvėrus visas transporto alternatyvas, bendroje sumoje dviratė priemonė turbūt liks kaip pigiausias pasirinkimas, net su visais saugumo ir kitais priedais. (Vien jau kiek kainuoja benzinas mėnesio pasistumdymui mašina…)

O kiek saugios jūsų dviračio atskiros dalys? Bent jau negirdėjau apie nuo dviračio nuluptas dalis Lietuvoje. Matyt, per menkas vagies išmanymas apie dviratį iš techninės pusės tam, kad žinotų, kaip ją nuimti ar nuspėti vertę. Galbūt dar ir per maža mūsų dviratinė rinka, kad dalis lengvai realizuoti. Tiesa, palikęs dviratį, lempučių ir spidometro nepalieku, nes juos lengvai galiu nuimti. O ir pompos ar panašių aksesuarų prie dviračio nekabinu, bet ir abejoju, ar iš jų kas praturtėtų.

Nemačiau nei vieno dviračio su nuimtais ratais Klaipėdoje, kaip kad dažnai galima pamatyti užsienio miestuose. Tačiau žinant, kad jie yra lengvai nuimami ir gali sudaryti nemažą dalį dviračio vertės, paprastas sprendimas specialios ašelės, kurios atsukamos tik su nestandartiniu raktu.

Taip pat labai svarbu, kaip ir prie ko jūs dviratį rakinate. Kelio ženklai, prie kurių dažnai mėgstu rakinti, gali būti lengvai išmaunami iš pagrindo, kartu su spyna. Rakinti tik prie vieno dviračio rato, kaip dažnas daro, nederėtų, ypač jei ratai lengvai nuimami. Tačiau nemanau, jog yra sunkus galvosūkis dviračio rėmą prirakinti taip, kad jo nebūtų galima išmauti iš spynos, ar spyną iš objekto prie kurio prirakinote.

Kita situacija ir papildomas rūpestis turėtų būt skiriamas tuo atveju, kai dviratis laikomas rūsyje ar pirmo aukšto balkone. (Galima rasti žinių net apie iš 3-io aukšto nukeltus dviračius).

Jei jau taip atsitiko, kad praradote dviratį, raskite jėgų vagystę užregistruoti policijoje, jei net ji tam nerodo iniciatyvos. Kartais policijai iškračius vagies sandėlius, tarp vogtų daiktų gali rasti ir jūsų dviratuką. Policija šiuo atveju pagal rėmo numerį jau žinotų, kas yra jo šeimininkas. Namie būtina turėti savo dviratuko rėmo numerį, o dar geriau ir dokumentus.

Dviratis yra nuostabi transporto priemonė, o jį palikti saugios spynos glėbyje yra būtinas rūpestis.


  20 Atsakymai temai “Dviračio spynos”

  1. Kaip supratau tai be dokumentu dviracio neuzregistruosi?

  2. Praeitą vasarą aš buvau apkvaitęs nuo dviračio teikiamo laisvumo, ir palikau dviratį prirakintą ‘pin’ kodo spyna.. likau be dviračio, o jį taip mėgau. Nelabai seniai radau ir dokumentus jo. Kreiptis į policiją? Manau jau nebe. Bet vis dar žvalgausi savo Boulevard’o gatvėse.

  3. To Minde:
    Be dokumentų dviračius užregistruoja, tik reikia turėti savo pasą arba asmens tapatybės kortelę.

    To Linas:
    Būtinai kreipkis. Jeigu dviratį policija atras kokiame garaže kartu su kitais vogtais daiktais(mažai tikėtina), tai bus lengviau atgauti.

  4. Turiu aš spyna panašia į abus, na svorio prisidejo važiuojant, tačiau galiu saugiau palikti dviratį prirakinusi.

  5. Policijai nesvarbu ar turi dviračio dokumentus. Nebent paskui teisme įrodinėsi, kad iš vagies atimtas dviratis tavo.

    Jei Policija aišku dviratį ras. O kai ras, jei tau praneš. Turiu žinių, kad nepraneša, slepia. Paskui tiesiog patys naudoja, ar parduoda asmeniškai. Kitaip sakant – vagia.

    O įvykį užregistruoja pagal tavo pranešimą.
    Jei nepraneši apie vagyste ar net apie pasikėsinimą, tuomet tapsi vagių tarnu.

    Daugiau pasakojimų ir spynų čia:
    http://andrius.konferencijos.lt/dviratis/saugumas

  6. Tokiu zirkliu lengvai maise nepaslepsi, nes pats ciupinejau senukuose tai ju dydis ojojoj, nes jos naudojamos armaturai karpyt…

  7. Yra įvairiausių technikų atidirbta kaip tas žirkles panaudoti. Kažkas iš draugų gyvai matė kaip spyną kerpa. Todėl visgi siūlau pasirūpinti rimtesne spyna

  8. pati geriausia apsauga – „nepalikti dviracio“. veikia puikiai ir pigiai 🙂

  9. http://www.youtube.com/watch?v=ZbklkFuFk-4&feature=fvst zmoniu abejingumui ribu nera. Jei patys nesaugosim savo turto, neapsaugos niekas.

  10. Sūnui bandė atrakinti panašią į Abus spyną, kainavusią 70 Lt. Spyną sugadino, bet dviračio nepavogė. Gal žinote, ar galima ir kur tokią spyną pataisyti?

  11. abejoju ar isvis tokias spynas kasnors taiso, bet gal forume kasnors geriau zino jei paklausite http://www.velouostas.lt/forumas

  12. Jei galima būtų pataisyti, tai vagis taip ir padarytų.

    Spynos tyčia genda taip, kad nebeatsirakintų. Pats gamintojas man patvirtino.

    Teoriškai gal įmanoma taisyti viską. Bet dviračio spyną tam pirma reiktų visiškai suplėšyti. Po to nebūtų ką ir betaisyti.

    Buna spynų, kurios tikrai „pataisomos“. Nes jų laužti nereikia. Galima atrakinti.
    Skaitykite seniau mano nurodytą puslapį.

  13. Aš turiu samadelną spyną 🙂 „Karvine grandine“ – storesne, per ja perverti (pinti) 2 trosai, ir ant jų uždėtas šarvas (užlyditas), ir užrakinam spyna – panašu į ABUS :)) sunkoka, bet jei kas pjautų, tai pavargt turėtų :DDD

  14. As praejta vasara nupirkau spina uz 19,99 ir nupirkau dvirati nauja uz 800lt ir prie duto duriu as prirakinau dvirati o isejau paimt dvirati ir ziuriu kad jau jo nera ir spinos irgi nera o dviraciuj sutapo kejp tik menesis ir ejp man buvo gejla sito dviracio 🙁

  15. As praejta vasara nupirkau spina uz 19,99 ir nupirkau dvirati nauja uz 800lt ir prie duto duriu as prirakinau dvirati o isejau paimt dvirati ir ziuriu kad jau jo nera ir spinos irgi nera o dviraciuj sutapo kejp tik menesis ir ejp man buvo gejla sito dviracio 🙁 o dabar nusipirkau gelezine spina kad jau 2 karta nepavogtu:)

  16. Sveiki, žinot galit nusipirkti spyna už 50lt ir nusipirkti signalizacija kuri skelbiu lt kainuoja 30-40lt. Tokias signalizacijas dažniausiai vagiai apeina, nes tos signalizacijos spiegia nesveikai. Beto sako geriau tureti dvi spinas biski skirtingų tipų.

  17. Mano dviraciui jau per 14 metu, vidutines kainos. Senas, bet naudoju stora ir ganetinai sunkia spyna. Ir stai neiveikiamu spynu nera:
    Galingajam U formos uzraktui uztenka tusinio http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=o-LWGJzglho
    Zmoniu abejingumas – Lietuvoje sis dar didesnis: http://www.youtube.com/watch?v=UGttmR2DTY8

  18. Labas,
    Vakar mano dviratis buvo nuknistas iš rakinamos laiptinės. Noriu įspėti visus manančius, kad U formos spyna yra neįveikiama. Radau ją numestą ant laiptų. Vienas iš dviejų strypelių buvo ištrauktas iš užrakto skylės, o kitas liko surakintas. Pati spyna beveik nesugadinta, tik vietom apdrožta/pazulinta – panašu, kad tai nebuvo itin sunkus darbas. Nors vis dar nesuvokiu, kaip jiems pavyko… Žodžiu, žinokit ir geriausia laikykit dviratį tik namie, nesvarbu, kad užima vietą, netingėkit tampyti laiptais, o jei tenka palikti – prirakinkit kelių tipų užraktais.

  19. atsirado spyna u formos su signalizacija gan brangi 180 lt bet gal padetu

  20. paziurekit kaip nulauzia tas u formos spynas youtubei, del to ir siulau su signalizacija pirkt

 Komentuoti

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)