Paskutinis prisijungimas: Dabar yra 2024 Kov 28 15:46


Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 64 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Kov 29 23:37 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Atkreipiu dėmesį, kad ratų remontas nesibaigia vien aštunkių ir kiaušinių šalinimais, kartais reikia sureguliuoti rato stebulės konusus, kartais perrinkti, išvalyti ir sutepti guoliavietes ir guolius, ar pakeisti tuos pačius guolius ar aptrupėjusius konusus, pakeisti ar ištiesinti ašis. Norint smagiai ir greitai riedėti, reikia rūpintis savo ratais.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Kov 29 23:51 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Kov 05 21:05
Pranešimai: 226
Miestas: Gargždai/Klaipėda
Na, esmė tame, kad į ratų remonta įeina ir stipinavimas, kuris yra vienas iš pagrindinių malonaus važiavimo... kaip čia pasakyti... Kriterijų? Ir kartais net reikšmingesnis, nei truputį linkusi ašis(priklauso, kaip ir kiek stipinai atsileidę/nutrūkę).

Na, kaip jau ir minėjo garas, į sąvoką "ratų remontas" įeina viskas, ką laikome rankoje išėmę ratą iš rėmo. Na, nebent dėl padangų būtų galima ginčytis.

_________________
Specialized Sirrus.
Susisiekti galima : 8 6 3 1 7 3 4 3 3
Mano nuomonė neprivalo sutapti su Jūsų.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Kov 30 00:02 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Padangų ir kamerų remontas, taip pat labai įdomus dalykas, galime drąsiai priskirti prie ratų, kažkaip nemačiau gerai važiuojančio dviračio su tuščia padanga ar padangom, ar visai be padangų :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Kov 30 11:03 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011 Vas 12 22:07
Pranešimai: 197
Miestas: Vilnius-Klaipeda
as esu mates per farus kazkada rode seni izvis be kameros ir padangos vaziavo ziema :) ir nieko, nesiskunde :D

_________________
http://symbianity.com
Tavo telefono namai.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Kov 30 19:38 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Lie 23 01:00
Pranešimai: 3
sveiki gal kas galetu pagelbet ir istiesinti ratlankio "kiausini" ?
praktika ne taip lengvai atlikt kaip teorija skaityt o norisi vaziuoti :dviratis:


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Kov 31 12:46 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
jovani rašė:
sveiki gal kas galetu pagelbet ir istiesinti ratlankio "kiausini" ?
praktika ne taip lengvai atlikt kaip teorija skaityt o norisi vaziuoti :dviratis:


O tavo "kiaušinis" kokios kilmės, įdubęs ar iškilęs? Ir koks ratas?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 02 03:44 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Kov 19 17:19
Pranešimai: 399
Miestas: Lietuva
Dvigubą ratlankį įdaužti ir sulenkti beveik neįmanoma.
Jame "kiaušinis" būna tik dėl įtempimo. Patempi, paleidi stipinus ir išsitiesina.

Būna žemo profilio dvigubi. Jie mažai skiriasi nuo viengubų.
Ratalnkio profilius paišau čia:
http://andrius.konferencijos.lt/dviratis#ratlankis
Anie gan aukšti. Neįdauši.

Žemesnius dvigubus sulenkti lengva. Bet gal ir jie greičiau lūš, negu įlinks, ypač jeigu aliuminis kietesnis.

Dvigubą ratlankį lankstyti beviltiška. Lygiai kaip sunku sulenkti, sunku ir ištiesinti. Bet kaip minėjau, to ir netenka daryti.

Viengubą galima lankstyti ir aliuminį ir plieną.
Padėk tarp dviejų rastų ir trenk.
Smūgio kryptis priklauso nuo lenkimo krypties. Jei šoninis - iš šono. Jei stačias - iš ratlankio vidaus.

Atremti dera į medį. Jei atrama kieta, apgadinsi ratlankį.
Trankyti irgi geriau per medžio gabalą.

Trenkti dera tik jeigu šoninis gumbas yra trumpame ratlankio ruože, arba suplotas stačiai.

Jei ilgas šoninis sulenkimas, atlenkti gali rankomis, įsispyręs kelėnu (pamokino meistras Rolandas).

Tepti stipino veržlės nereikia. Tik purvą pritrauksi. Reikia tiesiog gerą raktą turėti:
http://andrew.konferencijos.lt/bicycle/tools
Ir stipinus gerus. Kurie "neužpuva", neužsikerta.

Užsikirtųsi veržlė neatkimba tik dėl blogo rakto. Jis ją sugadina, suapvalina. Ir sudaro įspūdį, neva užsikirto beviltiškai.

_________________
Linas Vainius rašė:
  • ereliai apsiktais kulnais
  • baikime drumsti ..sūriais pajūrietiškais bezdalais
  • prikibtų gatvėje ..žinočiau kaip elgtis. Internete "viskas galima, žodžio laisvė
LDB - sukčiai
andrius.saugokmedi.lt <- :mokinasi: Už ką balsuoti


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Lie 17 16:38 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Bal 02 13:18
Pranešimai: 12
Vakar pirmakart pats keiciau stebule, todel teko perstipinuoti rata. Manau pavyko visai neblogai. Soninio kreivumo galima sakyti visai nera-idealu. Labai labai nezymiu nelygumu gal liko "kiausinio" prasme. Gal siek tiek kantrybes pritruko iki idealaus. Taigi norejau paklausti apie ka neradau stipinavimo aprasymuose nuo tos stadijos kai jau buna sudeti, sukryziuoti stipinai.
Iki kokio itempimo reikia verzti stipinus, kad jau pradeti reguliuoti kreivuma? Kuri kreivuma tiesinti pirmiau sonini ar "kiausinio". Tarkim mano atveju is pradziu as pagal stabdziu kaladeles istiesinau ratlankio sonus. Tada pridejes liniuote ir sukdamas rata pamaciau nelygumus isorineje ratlankio dalyje(kiausinis). Paverziau, atlaisvinau. Tada vel atsirado soninis kreivumas. Zodziu kokia seka,budu ir iki kokio lygio reiketu verzti stipinus ir tiesinti ratlanki, kad butu greiciau.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Lie 19 09:11 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Viską tu, Andriau3500, darai gerai, tokia darbų seka dažniausiai ir būna. Tiesinti ratą geriausia pradėti tolygiai suvaržius stipinus, kad jie jau turėtų šiokį tokį įtempimą ir nebetabaluotu krutinant pirštais. Pažiūrima kuris kreivumas didžiausias - šoninis ar vertikalus, nuo to ir pradedama tiesinti (dažniausiai jis būna ryškesnis šoninis). Ištiesinus “aštunkę”, pereinama prie “kiaušinio”, panaikinus ovalines formas (geriausia pradėti naikinti išsikišimus, patempiant stipinus, taip stipinai įgaus reikiamą įtempimą), tada vėl prie šoninio kreivumo, kol kantrybės ir kruopštumo dėka gaunamas beveik idealus ratas. Tada geriausia nuėmus ratą ir uždėjus ašį ant horizontalaus paviršiaus jį neperstipriausiai pamaigyti iš abiejų šonų, kad stipinai atsistotų į savo vietas, tada vėl visą tiesinimo procedūrą pakartoti dar kartą, jei netenkina gautas rezultatas po pamaigymo. Galutinai stipinai atsistos į savo vietas pavažinėjus dviračiu, tada galima dar kartą palyginti atsiradusius nedidelius kreivumus.

Stipinų įtempimui matuoti yra specialus aparatas, bet nesu jo matęs gyvo, ir kaina jo kosminė,
Prikabintas failas:
Spoke Tension Meter.JPG
Spoke Tension Meter.JPG [ 12.56 KiB | Peržiūrėta 8128 kartus(ų) ]

todėl naudojuosi nuojauta ir stipinų skambėjimo garsu, jei jis man patinka, tai manau, jog stipinai reikiamo įtempimo. Svarbu ir nepertemti stipinų, nes gali nukentėti ratlankis, bus kada nors išplėštas aliuminio gabalas iš jo arba labai dažnai trūkinės patys stipinai. Spaudžiant du gretimus stipinus pirštais, jie turi šiek tiek duotis šiam veiksmui, nes ratas yra mini amortizatorius ir turi sugerti visokių smulkių kelio nelygumų sukeliamas vibracijas.

Jei kada ištrūko koks stipinas, tai geriausia atleisti visus tos pusės stipinus ir įstačius naująjį vėl visus tolygiai suvaržyti, kitaip gaunasi labai netolygūs įtempimai stipinuose, gali vaisai netikėtai ištrūkti ir kitas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Ratų remontas
StandartinėParašytas: 2011 Rgp 13 20:09 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Rgp 01 12:10
Pranešimai: 155
Gal kas gali man paaiškinti kodėl taip yra. Man labai greitai susidėvi priekinės stebulės konusai ir guoliai. atlaiko apie 2-4 mėn. ( priklauso kiek važinėju). Ant konusų atsiranda nelygūs grioviai, o ant guolių ( apie 3 iš 10) įbrėžimai. Visk keičiu iškart (tik pastebėjęs), kad nesuėstų guoliaviečių.
Visad važinėdavau su aukštu slėgiu padanguose ( 3,5 - 4 BAR), bet kai pakeičiau antrą ašelę (nes konusai po viena neparsiduoda) pradejau važinėt su žemesniu ( iki 2,5 BAR priekiniam ratui) . O dabar matau, kad vėl susidevėjo ( 2 mėn po paskutinio keitimo).
Dar vienas pastebėjimas: priekinis ratas nė karto neturėjo aštunkės, bet stebulėj viskas genda, o su galiniu atvirščiai - atsiranda smulkių ratlankio vinguriavimų, bet stebulėj viskas sveika.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 64 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 77 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007