Paskutinis prisijungimas: Dabar yra 2024 Kov 28 22:30


Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 40 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3, 4  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2011 Bal 13 23:33 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Tema užgimė purvasaugių aptarime, bet yra verta atskiros temos, tad galime pasimėtyti žodžiais ir nuomonėmis.

Mūsų „kalnuotoje“ Klaipėdoje fiksams aš matau praktišką galimybę gyventi komuterių vaidmenyje ir galiniai sparnai nepatrukdytų jiems skraidyti miesto gatvėmis ir saugoti užpakalius nuo perteklinio peršlapimo lietaus sezono metu, tai reiškia, beveik visus metus.

Važiuodamas gatvėmis pasigendu vienos labai geros fikso savybės, tai galimybės „siurplesinti“ (pastovėti vietoje ant dviračio nenukėlus kojų nuo pedalų) prie šviesoforų.

Atsiradęs su dviračio užgimimu fiksuotos pavaros dviratis išliko tik uždaroje erdvėje, t.y. dviračių treke, kur geriausiai pasiteisino ir atskleidė visus savo privalumus. Kam pirmam šovė mintis juos vėl išvaryti į gatvę, nežinau, bet tai tapo pasauliniu reiškiniu ir mada. Mane taip pat labai žavi šių dviračių minimalistinė estetika ir paprastumas, taip pat esu ir šališkas jų atžvilgiu, nes jaučiu nostalgiją jaunesniems laikams.

Dabartinė tendencija turėti dvipusį ratą (seniai užmiršta ir vėl sugrįžusi) su galimybe vienoje pusėje turėti fiksuotą pavarą, kitoje laisvos eigos, praplečia fikso pritaikymo galimybes. Užsiknisi būti fiksuotas, apsiverti ratą ir pasidarai atsilaisvinęs... Dar galima variuoti su pavaringumu, kokiu vienu danteliu skirtingu skaičiumi užsisuki skirtingose pusėse žvaigždutes, ir jau jauti palengvėjimus pavėjui ir prieš vėją (gana aktualu mūsų platumose), tik pasivartai ratą. Tai gal ir užknisa, bet tame ir visas žavesys.

Mane sudomino toks gana įdomus pasižaidimas su pavaringumu, kai yra galimybė užsisukti sudvigubintas skirtingo dantukų skaičiaus žvaigždutes ant galinio rato (mačiau intike tokių pirkti), o sudėjus ir priekyje dvi skirtingo dantukų skaičiaus žvaigždutes galima turėti labai gerą pavėjinį ir priešvėjinį aparatą, nešneku apie įkalnes ir nuokalnes, kurių pas mus praktiškai nėra. Pavėjui sau mini pvz. 48x14, o prieš vėją 46x16 ir grandinės ilgis tinka, tik pažaidi su galinio rato varžtais ir pirmyn į šviesų fikso rytojų...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 13 23:48 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
labai gera tema :nikstys: .

tai kolkas iš garo argumentų matau tik vieną praktišką fikso savybę - nereikia nuleisti kojos prie šviesaforo.

Kas pasakys, kuom dar gali būti praktiškas fiksas (išskyrus tai, kad malonu visaip ten užsiknisti, kaip garas rašė..)?

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 00:34 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011 Bal 07 10:59
Pranešimai: 327
Miestas: Klaipėda
Na, man pačiam fiksas kurį laiką buvo tik pramoga, bet iš lėto nepradėjo tapti pagrindine malimosi po miesto centrą transporto priemone.

Mano nuomone, fikso praktiškumas kažkiek priklauso ir nuo sugebėjimų jį valdyti, nes jei nenustovi ant pedalų vietoje, neusidraugauji su kilpom, naudoji tik rankinį stabdį - tai tada geriau važinėt kokiu singlespeedu.
Pats važinėju be papildomo stabdžio (kaip ir dauguma), kas man priimtiniau ir tai reikalauja būti susikaupusiam, stebėti eismą, pėsčiuosius, galvoje brėžti galimas savo maršruto linijas. Bet tai padeda išmokti geriau jaustis gatvėje (pats nevažinėju šaligatviais a la tais pseudo-dviračių takais).
Beje pats pradžioje turėjau priekinį stabdį vien dėl saugumo sumetimų, kol buvau visiškai žalias, bet pramokus stabyt kojomis jį nusiėmiau. Nuokalnes įveikiu, gal kiek lėčiau ir atsargiau nei su normaliais stabdžiais, bet problemų jokių nesudaro.

Pritarsiu, kad Klaipėda tikrai geras miestas fiksui, nėra kur kilti ir leistis. Išskyrus nusileidimas ir pakilimas po viaduku šalia universiteto, šalia esantis pėsčiųjų tiltas ir Šiaurinis išvažiavimas. Kaip specialiai norint nusigauti iki centro, man reik įveikti bent vieną įkalnę ir nuokalnę :)

Dar... didžiausias pliusas tokiame dviratyje yra įprastų mazgų stoka, jokių trosų, permetėjų ir pan. Jei fiksas būtų vienintelis mano dviratis, tai jo išlaikymas būtų juokingai pigus :) Svorio atžvilgiu laimi tie, kurie nurengia savo senus plentinukus ir paverčia juos fiksais.
A, ir dar - fiksas padeda pramokt greičiau sukt pedalus (po pasivažinėjimu juo pastebėjau, kad ir plentiniu kažkaip efektyviau mint pradėjau).

Apibendrinus fikse matau tik pliusus. Anksčiau atrodė, kaip gi galima pastoviai minti, ar nepavargstama, bet pradėjus važinėti visos abejonės išsisklaidė, kartais per dieną numinu po 20-30 km ir jokio diskomforto. Berods Sheldon Brown svetainėj skaičiau, kad pastovus mynimas geriau kojų kraujotakai. Tik čia labai nenoriu plėstis, nes ir pats ne visai į tai įsigilinau.
Kol kas tiek.

P.S. Man atrodo, kad ši diskusija bus panaši į Mac prieš PC. Nėra geresnio ir blogesnio, prakšitko ar ne. Kiekvienam savo :) Beabejo fiksai dabar - didžiulė mada. Būkim hipsteriais!! :D


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 07:01 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
kad ši diskusija nebūtų panaši į Mac prieš PC, kalbėkime apie tai nuo ko ir pradėjom - praktiškumo.

visi savo teiginiais tik patvirtina, kad fiksas yra nepraktiškas. Nėra troselių, vadinas nėra tokio dalyko kaip bėgiai, na nebent ratą galima vartyt, žvaigždes persukinėt, bet ar tai praktiška :uzsisvajojes: ? Nėra stabdžių, reikia važinėti susikaupus tam tikroje būsenoje.. irgi labai "praktiška"..

Fikso išlaikymas pigus, o laisvos eigos stebulės išlaikymas brangus..? Sąnarių išlaikymas tikriausiai irgi labai pigus.. Kas du mėnesius keisti iščiužinėtas padangas irgi praktiškai pigu.. O pažiūrėjus kiek blizgučių "praktiškiesiams" fikseriams dabar prigamina, kepuraites ir t.t., ir jų kainos..

Aš manau, kad gamintojai labai neatsakingai elgiasi, treko dviratį pateikdami kaip dviratį susisiekimui (commuter). Gerai kad bent tokį "nepraktišką" įrenginį pritaiso kaip stabdžiai, kuriuos "praktiškieji" fikseriai vistiek nusiima.. :uzsisvajojes:

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 10:38 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Kaip vieną iš praktinių fikso pusių aš dar įžvelgiu dviratininko važiavimo įgūdžių ir dviračio valdymo meno lavinimą. Fiksas suteikia daug papildomų galimybių šiam dviratininko tobulėjimui, o taip pat strateginiam mąstymui, kai reikia į priekį pramatyti ir įsivaizduoti kitų judančių objektų ir savo trajektorijas. Ši patirtis, žinoma, ateina su nubrozdintais keliais ir alkūnėmis, bet sava patirtis geriausia…

Nelabai pateisimu hipsterių laisvą nuo stabdžių dviratį, mano nuomone bent jau priekinis stabdis turi būti, jei dviračiu važiuojama bendrame transporto sraute.

Kitas dalykas, kas man patinka, tai, kad fiksų atsiradimas pralavino dviračių naudotojų technines-dviračių sandaros žinias, nes dažnas fiksas, tai pačio važiuotojo rankų darbo tvarinys.

Na ir dar vienas asmeniškumas, tai fiksų “oldschool’inė” dvasia, už tai galite mane ir mūšti… :D


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 11:01 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011 Bal 07 10:59
Pranešimai: 327
Miestas: Klaipėda
garai, su priekiniu stabdžiu nebeliks ir to strateginio mąstymo :)

simai, jei reikia daugiau mąstyti tai jau nepraktiška? Atrodo, kad naudojimasis žmonėms duota galva yra tikras vargas. Man jokių sunkumų tai nesukelia. Anaiptol, po gero pusmečio ant fikso kur kas geriau jaučiuos važiuodamas gatve, nei anksčiau vien plentiniu važinėdavau. Jei tingiu galvoti, važiuoju į parkelį pasivažinėti :)

Kas dėl bėgių. Visa mano vaikystė ir dar dalis paauglystės praėjo ant Ereliuko - viena pavara, jokio rankinio stabdžio, tik kojinis. Ir važinėjau daug, ir vargo nemačiau. Atsirado pavaros - prasidėjo beprasmis junginėjimas. Žinau, kad technika tobulėja, bėgiai yra palengvinimui, bet yra tokių individų, kurie mėgsta paprastumą. Kad ir bėginiu dviračiu važiuodamas mažai junginėju pavaras ir naudoju vieną ar dvi. Aišku...gerai būtų fiksas su komiom trim pavarom. Žinau yra padaryta tokia stebulė, su vidinėm pavarom, bet čia jau ir dingsta tas "praktiškumas" :)

Jei atvirai, nežinau kaip įtikinti, bet aš į šį reikalą žiūriu kiek kitaip - man patinka galvot kitaip nei dauguma, tad fiksas yra kaip tik man. Yra taip - haters gonna hate :) Kiekvienas judėjimas turi savo šalininkus ir tuos, kuriems tai nepriimtina.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 11:21 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Snaczjej Vret rašė:
garai, su priekiniu stabdžiu nebeliks ir to strateginio mąstymo :)
...

Ir geriausi strategai pakliūna į keblias situacijas. Niekas neverčia tą stabdį naudoti visada, o turint galimybę apsidrausti, galima dar labiau strateguoti. Gerai tai ar blogai, spęsti kiekvienam asmeniškai.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 15:11 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011 Bal 07 10:59
Pranešimai: 327
Miestas: Klaipėda
Jaučiu, kad reik pasitelkt biški išorinės informacijos, tad prisiminiau, kad GD forume buvo jau identiška tema:
http://www.gerasdviratis.lt/forum/viewt ... 28&t=11854

Ten prireikė penkių lapų, kad išsiaiškinti, jog tie kurie neprijaučia fiksams savo požiūrio ir nepakeis, o šalininkai toliau juos naudos ir ne motais ar jie praktiški, ar ne. Manau temą reik keisti į kokį "Fiksų kampas" taip kaip su Senąją Prieplauka ir viskas. Tie kurie norės pasidomėti, galės čia ir rašyti.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 15:43 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
ir vėl jūs apie tą patį; fiksas lavina, fiksas grūdina ir pan. :uzsisvajojes: Bet tai nieko neturi bendro su praktiškumo sąvoka, o priešingai..

jei manote, kad aš nekenčiu fiksų tai klystate. Fiksas žavus savo archaiškumu, nuogumu, bet tai nėra praktiška.. Vaikščioti nuogam ir basom irgi savotiškai žavu, bet tai nebūtų praktiška. Rūbas yra praktiškas.

Dar pridursiu, kad fiksas labai gražus, ir net pyktis ima, kad gamintojai kitų dviračių taip gražiai estetiškai neišdažo kaip fiksus. Dar fikso dėkingoji pusė, kad jis užkėlė tokius kaip hipsterius ant dviračio ir taip prasiplėtė dviratininkų gretos. Ir dar ne ant betkokio, o tokio žiauriai nepraktiško, kuris grūdina.

Koks fiksas bebūtų žavus, bet tokių patogių dalykų kaip pavarų ir laisvos eigos nebuvimas :uzsisvajojes: neturi nieko bendro su praktiškumu, o tik priešingai. Ir todėl negalima jo kategorizuoti kaip dviračio susisiekimui. Aš nesakau, kad jo negalima panaudoti susiekimui, bet tikrai ne masėms. Tas dviratis savaip žavus, ir prie jo nuogo žavesio nesiderintų purvasaugiai. Jei kiltų noras jį daryti praktiškesniu, tai pradėčiau nuo stabdžių ir laisvos eigos. Šlapias užpakalis daug praktiškiau nei važiavimas be pavarų vėjuotoje Klaipėdoje :uzsisvajojes:

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 14 16:02 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011 Bal 07 10:59
Pranešimai: 327
Miestas: Klaipėda
Dar pastebėsiu kitą fiksų, kaip ir kitų nepraktiškų bei siaurą panaudojimo sritį atitinkančių dviračių, paskirtį - BMX, street, trial, DH, FR. Ir čia visai be ironijos.
Aš nuo mažų dienų buvau užsikabinęs už ekstremalių sportų (ridlentės, bmx) ir man buvo įdomu stebėti, kaip fiksams pasiekus Japoniją - šalį kurioje iš bet kokio daikto padaroma mada ir judėjimas - gimė pirmieji hibridai sukryžminti su "street" tipo rėmu, uždėti 20-26" ratai su plačiom padangom ir prasidėjo visai naujas judėjimas gatvės sporte.
Nors tai jų labiau praktiškesnių nepadaro :))

Kol kas atrodo, kad aš turėčiau mest laukt tą fiksą arba jį prikalti prie sienos kaip paveikslą :) Kiek gyvenime nepraktiškų dalykų, kuriuos mes naudojame, bet fiksai turbūt būtų piramidės viršūnėje.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 40 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3, 4  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007