Viską tu, Andriau3500, darai gerai, tokia darbų seka dažniausiai ir būna. Tiesinti ratą geriausia pradėti tolygiai suvaržius stipinus, kad jie jau turėtų šiokį tokį įtempimą ir nebetabaluotu krutinant pirštais. Pažiūrima kuris kreivumas didžiausias - šoninis ar vertikalus, nuo to ir pradedama tiesinti (
dažniausiai jis būna ryškesnis šoninis). Ištiesinus “aštunkę”, pereinama prie “kiaušinio”, panaikinus ovalines formas (
geriausia pradėti naikinti išsikišimus, patempiant stipinus, taip stipinai įgaus reikiamą įtempimą), tada vėl prie šoninio kreivumo, kol kantrybės ir kruopštumo dėka gaunamas beveik idealus ratas. Tada geriausia nuėmus ratą ir uždėjus ašį ant horizontalaus paviršiaus jį neperstipriausiai pamaigyti iš abiejų šonų, kad stipinai atsistotų į savo vietas, tada vėl visą tiesinimo procedūrą pakartoti dar kartą, jei netenkina gautas rezultatas po pamaigymo. Galutinai stipinai atsistos į savo vietas pavažinėjus dviračiu, tada galima dar kartą palyginti atsiradusius nedidelius kreivumus.
Stipinų įtempimui matuoti yra specialus aparatas, bet nesu jo matęs gyvo, ir kaina jo kosminė,
Prikabintas failas:
Spoke Tension Meter.JPG [ 12.56 KiB | Peržiūrėta 8314 kartus(ų) ]
todėl naudojuosi nuojauta ir stipinų skambėjimo garsu, jei jis man patinka, tai manau, jog stipinai reikiamo įtempimo. Svarbu ir nepertemti stipinų, nes gali nukentėti ratlankis, bus kada nors išplėštas aliuminio gabalas iš jo arba labai dažnai trūkinės patys stipinai. Spaudžiant du gretimus stipinus pirštais, jie turi šiek tiek duotis šiam veiksmui, nes ratas yra mini amortizatorius ir turi sugerti visokių smulkių kelio nelygumų sukeliamas vibracijas.
Jei kada ištrūko koks stipinas, tai geriausia atleisti visus tos pusės stipinus ir įstačius naująjį vėl visus tolygiai suvaržyti, kitaip gaunasi labai netolygūs įtempimai stipinuose, gali vaisai netikėtai ištrūkti ir kitas.