geriausias man yra toks kokį naudoju, neatsitiktinai ir išsirinkau. Universalumas - asketiškas vieno dviračio turėjimas pasiteisina mano reikmes. Savo plentinį rėmą su tiesiu vairu (panaši geometrija būdavo pas senoviškus mtb dviračius), naudoju ne tik asfaltui. Aš žinau, sudetingesniuose ruožose būčiau greitesnis su amortizuotu kalniniu, ypač nusileidimuose. Tačiau ne visada maksimalus greitis yra mano tikslas, o pravažiuoju visur kur pravažiuoja šiuolaikinis xc. Miško takai, bekelė man yra šioks toks iššūkis, o jei turėčiau kalninį dviratį iššūkis taptų asfaltas, o daugelis neasfaltinių trasų Klaipėdoje su kalniniu dviračių man taptų pernelyg nuobodūs. Klaipėdoje tikrai yra techniškai sudėtingų trasų, bet ne tiek daug.
Iki tobulybės mano dviračiui geometrijoje man labiausiai trūktų, kad į galą dar tilptų tarkim 1.9 padanga (tačiau jau tokiu atveju nebetilptų didesnės priekinės žvaigždės). Na ir jei kraštutinai būti priekabiu - dar nuožulnesnio viršutinio vamzdžio, ir gal kokiais 1 cm žemesnės centrinės ašies (nors ir dabar pakankamai žema). Na bet deja nežinau analogų labiau atitinkančius mano universalumo kriterijus, todėl jis man geriausias net jei truputi atsibodęs.
Visgi, jei reikėtų dairytis į kažką kito, išlaikant mano reikalavimus. Kiti fitness'ai man arba per ilgos ratų bazės, arba visiškai nuplentinti, t.y. neįkiši storesnės padangs.
Cyclocross geometrija dažniausiai atitinka mano kriterijus. Bet kiek nužiūrinėju įvairius modelius vis kažko trūksta. Dažniausiai pas
cyclocross man nepriimtina ypač žema vairo kolonėlė, ir visiškai horizontalus viršutinis vamzdis. Na bet čia klasikinės sporto disciplinos palikimas - patogiai bėgti su dviračiu ant peties. Labai žema vairo kolonėle man apsunkintų vairo pakėlimą ilgoms kelionėms. Tačiau yra ir iššimčių - Giant TCX turi kažkiek nuožulnų viršutinį vamzdį ir aukštesnę kolonėlę. Trūkumas - į galą vargiai telpa net 1.6 padanga. Kitas mano senas favoritas - Kona Jake The Snake - nuožulnus viršutinis vamzdis, užkliūdavo vos per ilgas galinis trikampis. Tačiau šių dienų naujiena - 2011 Jake the Snake modelis - galinis trikampis jau visu cm trumpesnis, ir net 0,5 cm trumpesnis už manajį. Jau viskas atrodytų tobula, tačiau nebeliko tokio smulkaus ir mielo Konos privalumo - tvirtinimai bagažinei, kurie dažnai būdavo net pas lenktyninius modelius. Nebeliko ir vienspalvio Konos dažymo, kas suteikdavo šiokį retro įspūdį. Dar nebūčiau apsisprendęs - likti su tiesiu vairu, ar prie plentinio. Trūkumų ir privalumų matau abiejuose.
Na nieko nėra tobulo, o įdealiausiai kolkas mano univeralumo kriterijus atitinka maniškis cyclocross su tiesiu vairu, net jei atsibodęs. Aišku čia dar būtų galima kalbėt apie dalis, medžiagas, bet gal man jau užteks.
2010 Kona:
2011 Kona: