Kodėl, Zygfrid, manai kad A juosta nėra sprendimas? tai yra labai populiarus sprendimas Vokietijoje, Prancuzijoje, Anglijoje, Airijoje ir daug kitur. Dėl peticijų tai kaži ar būtų reikalinga kažką įrodinėti, nes savivaldybė jau senai suprato kad netelpa ten dviračiai šalia pėsčiųjų, ir miesto taryboje jau tai disutuota ne kartą, tik tiek kad 'A' juostai vis kasnors pasipriešina, motyvuojant kad ale labai pavojinga, ir taip bėda lieka neišspręsta, žiniasklaida daug apie tai rašė.
Sprendimai ten manau įmanomi tokie:
1. apskritai uždrausti auto eismą Manto gatvėje ir palikti ją ti viešajam transportui ir dviračiams, kaip Tiltų gatvėje. Bet čia visiškai nerealu, kad tam būtų pritarta.
2. palikti viską kaip yra, tik nuimti tuos dviračio tako ženklus nuo šaligatvio, dviračiai važiuotų paprastai gatve vadovaudamiesi bendrom eismo taisyklėm. Atrodo būtų paprastas ir racionalus sprendimas, nereikalaujantis jokių sanaudų ir išlaidų techniniam išpildimui, keliantis mažiausiai sumaišties ar nesusipratimų. Dviračiai važiuotų pirma eismo juosta, o jų ten vasarą būna visai nemažai, todėl automobiliai, autobusai greitai įprastų juos matyti ir savaime vengtų pirmos juostos. Greičiai ten nedideli, srautai vidutiniški, viskas gan paprasta. Ir dabar tenai tik taip ir važiuoju. Bėda kad tai netiktų dviratininkams kurie moka važiuoti tik šaligatviu, bet gal būtų laikas subręsti. Tačiau vargu ar tai būtų priimtina savivaldybei, jiems dar per sudėtinga suprasti, kad dviračiu galima važiuoti tiesiog gatvėje eisme, čia jiems būtų ne 'sprendimas'.
3. 'A' juosta. Pirma juosta būtų skirta tik viešajam transportui ir dviračiams. Antra juosta liktų likusiam transportui. Kaip minėjau, tai tipiškas sprendimas Prancuzijoje, Vokietijoje, Anglijoje ir kitur. Privalumai tai jog dviratis dalintusi juosta tik su viešuoju transportu. Prie sankryžų 'A' juosta turėtų virsti į paprastą, nes kitiems automobiliams reikėtų pasukti į dešinę, dviračiams gal į kairę. Autobusui sustojus dviratis arba jį apvažiuotų arba palauktų kol autobusas pajudės. Bėda tik, kad juosta būtų siaura, todėl autobusas negalėtų aplenkti dviračio neišvažiavęs į antrą juostą, bet taip dažnai yra ir kitų šalių miestuose. Privalumas tai jog tai tai realiausiai priimtinas sprendimas, kurį siūlo pati savivaldybė, o autobusų parko direktorius net buvo pažadėjęs apmokyti busų vairuotojus kaip elgtis su dviratininkais (!).
4. dviračių takas/ juosta atbrėžta gatvės dalyje. Bet tada reiktų naikinti vieną juostą, nes dvi juostos ir dviračių takas jau neišsitenka. Šis takas aišku turėtų nutrūkti prie autobusų stotelės. Dviratis jau neturėtų teisės išklysti iš savo atbrėžtos linijos. Mikriukai galėtų keleivius paimti ir išlaipinti tik stotelėse, nes ant tako stoti draudžiama (bet čia dar neaišku kaip būtų). Privalumai tai jog nedrąsūs dviratininkai jaustusi drąsiau atbrėžtame savo take
. Neigiama būtų tai jog vairuotojų pasamonėje dviratininkas ir toliau liktų kaip neįgalus eismo dalyvis kuriam galima važiuoti tik jam atskirtame dviračių take. Taip pat nepanašu kad savivaldybė būtų nusiteikusi aukoti visą juostą dėl dviračių. Tai yra sprendimas kurį kategoriškai siūlo žmonės pasivadinę 'dviratininkų atstovais', ir dėl to jau antrus metus stringa savivaldybės siūlomas 'A' juostos sprendimas.
Kokios bendros pozicijos galėtumę mes prieiti? Aš būčiau linkęs paprasčiausiai pritarti savivaldybės siūlomam sprendimui dėl A juostos ir paraginti priimti jį, ir tuo pabaigti tą nesusipratimą.