Paskutinis prisijungimas: Dabar yra 2024 Kov 28 13:31


Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2009 Gru 10 00:51 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Lap 12 14:25
Pranešimai: 78
Miestas: Klaipėda
simas rašė:
<...> Dėl dviratininkų įvaizdžio. Manau, kad kuo dviratininkai ir dviratinė kultūra bus įvairesnė tuo lengviau į ją įsilieti visiems kitiems individams, neindefikuojantis su kokia tai konkrečia grupe. Apie tą patį ir straispnis. Labiausiai, manau, pas mus trūksta to buitinio ar socialinio dviratizmo, kuris nepriklauso nuo jokios visuomenės ar subkultūrinės grupės. <...>

Aš tą patį ir norėjau pasakyt. Jei mes norim populiarinti susisiekimą dviračiu tai neturėtumėm apkrauti jo privalomu ideologiniu pagrindu. Nesvarbu ar tu studentas, ar verslininkas, ar tau rūpi klimato atšilimas, ar tau rūpi užterštumas, socialinės ar urbanistinės problemos, tu tiesiog sėdi ant dviračio ir važiuoji, nes tai tiesiog vienas iš natūralių pasirinkimų tarp skirtingų transporto priemonių.

dviratonas rašė:
Keista tema (formuluote/pavadinimas).. Mano nuomone Kritines Mases vienas is tikslu ir yra populiarinti dviratizma.Kiekvienas vaziuojantis dviratis mieste , o jei ju mase tai tuo labiau, prisideda prie populiarinimo. <...>

Sakydamas "dviratizmo populiarinimas" turiu omeny žmonių skatinimą rinktis dviratį kaip transporto priemonę. Sutinku, kad KM parodo aplinkiniams "va, žiūrėkit, yra ir Klaipėdoj važinėjančių dviračiais". Bet ar tai paskatina pačius KM stebėtojus persėsti ant dviračio?

Primenu, kad aš nesakiau, jog KM yra blogai ir ji nereikalinga. Tiesiog man kyla abejoniu ar tai tinkama priemonė skatinti žmones persėsti ant dviračių. Dėl to ar ji padeda kovojant už dviratininkų teises jau atskira kalba.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Rgs 21 02:13 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Kov 19 17:19
Pranešimai: 399
Miestas: Lietuva
KM neturi tikslų.
KM nepasieks jokių tikslų, nes jų neturi.
Dalyviai įsivaizduoja tikslus, ir visi - skirtingus. Bet nei vienas nežino kaip juos pasiekti.
Dauguma dalyvių turi vieną bendrą tikslą: pasižmonėti.
Tai vienintelis, ką jie pasiekia. Bet tai nėra tas tikslas, kurį jie pripažins garsiai.

KM yra kai kuriems ir blogiems ir geriems aktivistams vieta, kur jie bando verbuoti bendraminčus.
Bet ir tai jies nepasiseks. Nes į KM žmogus eina ne veikti o pliurpti.

Pats internetinis puslapis Lietuviškų KM - ištrintas.
Niekam nerūpi.
Seniau tik atskirus pasisakymus jame trynė veikėjai iš Lino Dviračių takų Bendrovės (LDB).
Niekam nerūpėjo.
Dabar išvis ištrynė visą puslapį.

Per tą laiką nei vienas KM dalyvis neatsiliepė į mano kvietimą KM veikti:
http://andrius.konferencijos.lt/renginiai#raginimas

KM tėra eilinis pasivažinėjimas.
Žiūrovui jis sukelia tik tiek noro persėsti ant dviračio, kiek sukeltų ir paprastas dviračio pravažeivis.
Tylus protestas išliks tylus, tol kol niekas neprabils.

Laimei, yra kas kažką ir nuveikia. Geras pavyzdys yra ginčas šiame forume apie "A"-juostą H. Manto gatvėje, kurį sugebėjote užbaigti raštu į savivaldybę, o ne tylėjimu.
O raštas atnešė šiokią tokią sėkmę.
Deja, tai lašas nesekmių ir neveikimo jūroje.
bus dar daug.

Nepaisant šių ginčų Vilniaus statybininkai rengiasi pasisavinti iš Europos 2 mlrd. litų Metro statyboms, kad viešasis transportas netrukdytų geldoms:
http://andrius.konferencijos.lt/oficioz#metro

Daro jau kelis aplinkelius, naikina miškus ir ramius dviračių keliukus:
http://andrius.konferencijos.lt/oficioz#savivaliauto

Kaunas žada nutiesti 150 km dviračių takų. Iš jų jau berods 60 km turi. Tam irgi gviešisi Europos pinigų.
Kad dviračių takų savoką reikia naikinti puikus Andriuko įstatymas sako čia:
http://andrius.konferencijos.lt/istatymas/KET

Valdiškos "dienos po geldomobiliu" proga dviratastai turėtų rašyti laišką į Europos parlamentą ir prašyti atšaukti visas pinigų dovanas Lietuvai, bent kol ji jas vogs, niokos žemę ir pataikaus geldazmui.
Laiško užuomazgą rasi čia:
http://andrew.konferencijos.lt/bicycle

Rašinėliai apie tai, kaip geriau parašyti apie KM nepadės.
Geldazmas Lietuvoje turi apčiuopiamą priežastį: milžiniški Europos Sąjungos pinigai.

Juos užkasa ne tiktai į žemę, betoną, asfaltą ir kišenes.
Jais valdininkai su statybininkais kovoja ir su dviratastais ir su gamtosaugininkais.
Su jais pliurpalais nepakovosi.

Dar reiktų išvaikyti minėtą LDB:
http://andrius.konferencijos.lt/LDB

Šiame forumo skyrelyje daugelis žinučių tėra postringavimai.
Bet jis nėra visai beprasmis. Pasitarti visada pravartu.
Deja, tai liks kaip buvę: tik kalbos.

Taigi pasirinkimą mes turime aiškų:
  • Pliurpti
  • Veikti

_________________
Linas Vainius rašė:
  • ereliai apsiktais kulnais
  • baikime drumsti ..sūriais pajūrietiškais bezdalais
  • prikibtų gatvėje ..žinočiau kaip elgtis. Internete "viskas galima, žodžio laisvė
LDB - sukčiai
andrius.saugokmedi.lt <- :mokinasi: Už ką balsuoti


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: įspūdžiai
StandartinėParašytas: 2012 Geg 27 14:48 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
KM Londone..

pirmą kartą mačiau nepatenkintus ir piktus auto vairuotojų veidus.. signalizavimą be perstojo.. Didžiausia provokacija tai, kad mūsų KM kelis kart sustojo apsupusi kelis apvažiavimo žiedus, sankryžas... pasišnekučiuoti, pakvailioti.. t.y. 'Quick Beer' sustojimai... visą tai stebint įstrigusiems auto, busų, taksi vairuotojams ir jų keleiviams..

Prieš KM, Londone gatvėse praleidau apie 700km ir nesusidūriau nei su viena neigiama motorizuotų vairuotojų reakcija. Jie atrodo visiškai susitaikę su mažesniųjų eismo dalyvių t.y. dviratininkų priviliegijom; tuom, kad jie nardo beveik braukdami jų automobilių šonus, visada okupuoja priekines pozicijas sankryžose. Aš jaučiuosi saugus, kai reikia persirikiuoti per juostas, nes auto važiuojantys iš galo atidžiai stebi, kantriai ir atitinkamai reaguoja į mano veiksmus.. Man pasirodė, kad Londono gatvėse tobulai sugyvena skirtingi eismo dalyviai, kai ši ribota erdvė naudojama susisiekimui ar darbui..

Tačiau po KM aš, kaip dviratininkas, galiu jaustis visiškai nevertas pagarbos gatvėse, esantis vienas iš tos visada nepatenkintų, konfliktuojančių, kariaujančių marginalų grupės. Nors aš norėčiau būti tik eilinis eismo dalyvis, kuris savo transporto priemonę naudoja tiesiog susisiekimui, o ne provokacijoms.

Gal dėl to Londono KM nėra labai populiari tarp tų, kurie dviratį naudoja tiesiog susisiekimui. Bent jau man taip pasirodė. Taip.. Londono KM didelė, gal 1000, gal daugiau dalyvių (panašiai kaip Vilniuje). Tačiau man tai atrodo nedidelis kiekis turint omeny 8 mln. miesto gyventojų ir krentantį į akis dviratininkų kiekį jame. Neįmanoma apibendrinti, tačiau panašu, kad KM yra patraukliausia tam tikram socialiniam tipui, kuris jaučia poreikį kuo garsiau paviešinti savo pašlemėkišką natūrą miesto aikštėje. Gal truputi ir perdedu, KM susirenka įvairiausio plauko tipažai, tačiau tik KM važiavime gali pamatyti pakeliui besimėtančius pedalus ir panašius kuriozus.. (kaip ir Lietuvoje :) ?)

Taigi, ar Londono atveju KM populiarina dviratizmą? Nežinau.., tačiau tikrai nesuteikia dviratininkui didesnės pagarbos iš kitų eismo dalyvių, kurios paprastai netrūksta. Kita vertus, gal motorizuotieji ir jų keleiviai patys kalti, kad į gatves per KM išvažiavo ne su dviračiais, o metalinėse dėžėse ir dėl to įstrigo..? Juk Londone labai patogu išsinuomoti 'Barclays' dviratuką. Ar KM yra tinkamas būdas tai parodyti.. Nežinau.. :guscioja:

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2012 Geg 27 15:44 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Sau 29 15:43
Pranešimai: 838
Nemanau ar burys dviratininku butu laimingi ir suzaveti, kai jiem neleistu pravaziuoti burys durniu su masinom. Tiesiog vairuotojus uzknisa tokie durneliai kurie ne tik vaziuodami uztveria kelia, o dar sustoja pastoviniuot. Kaip zinau ir taip ten eismas letas ir ilgai prasedi jie kamsciuose, tai nereikia taip erzinti... Bet aisku kita vertus tai vyksta viena karta i menesi ir jei negali pakenteti tai cia jau tavo bedos.

_________________
Paveikslėlis
Mongoose Tyax Sport '09(?)
Homemade Recumbent'as


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2012 Geg 27 19:55 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Rgs 14 16:08
Pranešimai: 7
Sveiki,
O jus Simai reziduojat Londone?
Man kaip dviratistui butu idomu sutikt lietuviu dviratistu Londone :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2012 Geg 29 11:14 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Kiek įsivaizduoju pagal simo žodžius, tai Londono KM yra tik dar vienas protesto prieš susiklosčiusią sistemą būdas jau esamų dviratininkų ar retkarčiais automobilį į dviratį iškeičiančių individų (o tokių turbūt dauguma) masinis paišdykavimas. Kiek teko matyti Europos didmiesčiuose, ten dviratininkai yra pilnateisiai eismo gatvėse dalyviai, tad KM judėjimas kaip toks nelabai beatlieka dviračio populiarinimo funkcijos.

Pas mus KM yra tik proga dviračiui vėl nulipti nuo šaligatvio. Dviračio ar dviračiavimo populiarinti jau nebereikia, bent rekreacinis dviračio panaudojimas mūsuose jau yra gana ženklus. Mano manymu, nauji KM tikslai turėtų būti dviračio integravimas į bendrą eismo sistemą gatvėse kaip pilnateisės transporto priemonės.
Smagu būtų matyti ne būrį lėtai kartu nežinia kur važiuojančių dviratininkų, o tvarkingai dviračiui reikalingą erdvę užėmusį, niekam ypatingai netrukdantį per miestą važiuojantį srautą.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007