Paskutinis prisijungimas: Dabar yra 2024 Bal 27 02:17


Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 82 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Kov 16 22:21 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Kartais labai stebiuosi žmonijos inžinerinės minties polėkiu. Atrodo toks paprastas tas išradimas yra dviratis, bet kai kurie jo evoliucionavimo etapai tikrai įdomūs. Nežinau kokių metų šis dviratis, bet pagal rėmo geometrijos tendencijas, tikrai galima priskirti praėjusio amžiaus pradžiai, kokiems 30-siems metams, o pagamintas buvo Vokietijoje.
!Dviratis su vidine centrinės ašies pavarų sistema!
Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox1.jpg
oldtimer_bb_gearbox1.jpg [ 42.05 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]

Sistema iš arčiau, atrodo tikrai tobulai padaryta.
Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox2.jpg
oldtimer_bb_gearbox2.jpg [ 45.17 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]

Pavarų perjungimo svirtelė (2-3 pavaros :?: ).
Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox3.jpg
oldtimer_bb_gearbox3.jpg [ 35.46 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]

Galinio rato sistema paprasta su kojiniu stabžiu, bet žiūrint į pirmąją nuotrauką galima pastebėti, kad galinė žvaigždutė didesnė už priekinę. Įdomu, koks pavarų santykis? Na ir žvaigždutė per ilgus dešimtmečius sudrožta. :)
Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox4.jpg
oldtimer_bb_gearbox4.jpg [ 40.3 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]

Tokios ir panašios sistemos buvo bandomos įdiegti dviračiuose 1930-50 metais, bet dėl gamybos ir aptarnavimo sudėtingumo bei nemažo svorio taip ir neprigijo masėse.

Šiais laikais panašios sistemos jau pateikiamos kaip inovacinės technologijos ir geriausiai būtų pritaikomos kalnų dviračiams, kur reikalinga labiau mechaniniams pažeidimams atspari transmisija, bet vėl gi, dėl sudėtingumo ir kosminių kainų, tokios sistemos nelabai populiarėja.

Vienas iš pavyzdžių būtų šiuolaikinis Gear Box (yra ir kitų variacijų).
Prikabintas failas:
G Box internal gear system.jpg
G Box internal gear system.jpg [ 54.48 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Kov 16 22:38 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
simas rašė:
dėl ovalinių žvaigždžių tai suvokiu, kad turi vienokį ar kitokį poveikį, na bet ką gali įtakoti L formos švaistykliai nesuprantu visiškai :ugeek: :velnias:

Manau, kad L formos svaistikliai minant su paprastom žvaigždėm nieko nekeičia, nes sukimo vektorius išlieka tas pats.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Bal 18 15:58 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Vogčiomis pažiūrėjus į 1914 metų kataloge siūlomas pedalų kilpas, dabar jau niekas nebenustebintų šiuolaikinių pedalų fiksatorių naudotojų, bet pažiūrėti gražu, žmonės netingėjo gaminti gražius dalykus dviračiams. Panašu, kad tie patys meistrai prieš tai gamino kilpas raiteliams.


Prikabinti failai:
kilpos.JPG
kilpos.JPG [ 39.33 KiB | Peržiūrėta 9825 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Bal 20 00:27 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Toks paprastas dviračio elementas, kaip vienos pavaros galinė stebulė su kojiniu stabdžių, manau, pergyvens dar dauguma šiandieninių naujovių. O tai juk švarus dviratis, be jokių papildomų detalių ir visiškai tylus važiavimas dviračiu, be jokio kitokios laisvos eigos mechanizmo tarškėjimo judant iš inercijos, ... žvėries net nepavyks išgąsdinti, jis nesuvoks dviračio buvimo vietos :).
Visiškai laisvos rankos, visas darbas tik kojose ir intuityviai sutelktas tik į vieną įrenginį, o ir galva laisva, nereikia galvoti apie jokią techniką ir kaip išnaudoti visas reikalingas-nereikalingas funkcijas. Galima tik mėgautis peizažu ir važiavimo malonumu. Tai yra geras daiktas, atrodo dirbantis amžinai ir nereikalaujantis jokios priežiūros. Vienintelė galima bėda – galbūt galėtų nutrūkti grandinė, ir galbūt verčia susimąstyti apie priekinio stabdžio įrengimą. Bet ar būtina? Juk tam dar yra galimybė prispausti savo pėdą ant priekinės padangos, jei dviratis dar švaresnis ir be sparnų...


Prikabinti failai:
velosteel.jpg
velosteel.jpg [ 55.36 KiB | Peržiūrėta 9804 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Geg 03 23:47 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Senoji karta dar prisimena DDR laikus, jaunoji gal girdėjo. Kažkaip įdomiai pasiskirstė tas vokiškas mentalitetas ir tautos tragedija. DDR ir Vakarų Vokietija – viena tauta, broliai ir seserys, šeimos išskirtos sistemų. Gyvenimo būdo ir industrijos skirtumai. Įdomus fenomenas. Kaip ir dviračiai. Vienoje pusėje jie nuėjo įprasta europine linkme, kitoje keisto „trabantiško“ socindustrinio dizaino linkme. Bet savotiškai keistai žavūs. (kai kam...)

Vokiškas DDR „start shosse“ – „Diamant“ – „bjaurusis ančiukas“. Bandyta kažkas kopijuoti, nuo italų, prancūzų..., bet kai kurios detalės žavi (pvz. priekinės žvaigždutės – tik neaišku ar originalios, bet nesvarbu), arba skambučio mechanizmas, atšvaitėlis, vairo pastorinimas prie iškyšos...
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Geg 04 16:28 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Dabar bepigu melomanams-velomanams, pasiimi juokingo dydžio skaitmeninį grotuvą, įsikiši į ausis kištukus-ausines ir mini pagal savo mėgstamą muziką. Bet va 80-aisiais, kai karaliavo kasetiniai magai, buvo ir tokių smagių stereo dviratinių aparatų.


Prikabinti failai:
stereo1.jpg
stereo1.jpg [ 197.66 KiB | Peržiūrėta 9748 kartus(ų) ]
stereo2.jpg
stereo2.jpg [ 180.63 KiB | Peržiūrėta 9748 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Geg 25 15:16 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Kaip teigia nuotraukos šaltinis, tai 1898 metų Fongers militaristinis sulankstomas dviratis, o jo atvaizdas padarytas iš originalaus stiklinio negatyvo atrasto senojoje Fongers dviračių gamykloje.
Viskas atrodo tobula, nei pridėsi, nei atimsi (tik gal negatyvas apverstas?). Ir dabar būtų puikus kelioninis aparatas.


Prikabinti failai:
1898 Fongers militairy bicycle.jpg
1898 Fongers militairy bicycle.jpg [ 68.08 KiB | Peržiūrėta 9707 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Geg 25 15:51 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 27 23:11
Pranešimai: 257
Miestas: Klaipėda
Va, pagaliau ir aš turiu ką pasakyti šioje senovės temoje : )

Nežinantys, atkreipkit dėmesį į šio dviračio priekinį žibintą. Tai dujinė lempa. Susideda iš liepsnos šviesos reflektoriaus, degiklio liepsnai uždegti (kaip žiebtuvėliuose), ir dviejų talpų. Vienoje yra sausas kalcio karbidas, kitoje talpoje yra vanduo. Iš vandens talpos į karbido talpą per vožtuvą leidžiamas (lašinamas) vanduo, vyksta reakcija, skiriasi acetileno dujos, ir jos deginamos prie reflektoriaus. Kai pirmą kart sužinojau, tai iki šiol manau, kad seniau žmonės buvo daug protingesni : )

Plačiau pasiskaitykim čia ir čia.

Beje, nuotraukoje labai panašu, kad čia yra ši lempa:
Prikabintas failas:
Failo aprašymas: American Badger Brass Company, ~1897 m., Bicycle gas lamp "Solar"
carbide-lamp-solar-bicycle.jpg
carbide-lamp-solar-bicycle.jpg [ 15.68 KiB | Peržiūrėta 9694 kartus(ų) ]

_________________
Paveikslėlis
Fuji Odessa 1.0 2008 Light Blue + Deore M590 + Kinesis All-Terrain
ex Fuji Boulevard 2003 Blue - Nigga stole my bike!


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Bir 22 10:01 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Tokio tipo reguliuojamos vairo iškyšos jau neberasim ant naujų dviračių. O gaila...


Prikabinti failai:
3TTT Alloy Adjustable Track stem0.jpg
3TTT Alloy Adjustable Track stem0.jpg [ 26.35 KiB | Peržiūrėta 9638 kartus(ų) ]
3TTT Alloy Adjustable Track stem.jpg
3TTT Alloy Adjustable Track stem.jpg [ 73.57 KiB | Peržiūrėta 9640 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Technika
StandartinėParašytas: 2011 Bir 24 19:57 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
norėčiau tokios reguliuojamos iškyšos, o tai dabar turiu 3 skirtingų ilgių ir kaitalioju priklausomai pagal važiavimo pobūdį.

gal dar geriau jei ji būtų ne apvali, nors ir ne taip dailiai atrodo:
Paveikslėlis

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 82 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007