Kartais labai stebiuosi žmonijos inžinerinės minties polėkiu. Atrodo toks paprastas tas išradimas yra dviratis, bet kai kurie jo evoliucionavimo etapai tikrai įdomūs. Nežinau kokių metų šis dviratis, bet pagal rėmo geometrijos tendencijas, tikrai galima priskirti praėjusio amžiaus pradžiai, kokiems 30-siems metams, o pagamintas buvo Vokietijoje.
!Dviratis su vidine centrinės ašies pavarų sistema!Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox1.jpg [ 42.05 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]
Sistema iš arčiau, atrodo tikrai tobulai padaryta.
Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox2.jpg [ 45.17 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]
Pavarų perjungimo svirtelė (2-3 pavaros
).
Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox3.jpg [ 35.46 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]
Galinio rato sistema paprasta su kojiniu stabžiu, bet žiūrint į pirmąją nuotrauką galima pastebėti, kad galinė žvaigždutė didesnė už priekinę. Įdomu, koks pavarų santykis? Na ir žvaigždutė per ilgus dešimtmečius sudrožta.
Prikabintas failas:
oldtimer_bb_gearbox4.jpg [ 40.3 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]
Tokios ir panašios sistemos buvo bandomos įdiegti dviračiuose 1930-50 metais, bet dėl gamybos ir aptarnavimo sudėtingumo bei nemažo svorio taip ir neprigijo masėse.
Šiais laikais panašios sistemos jau pateikiamos kaip inovacinės technologijos ir geriausiai būtų pritaikomos kalnų dviračiams, kur reikalinga labiau mechaniniams pažeidimams atspari transmisija, bet vėl gi, dėl sudėtingumo ir kosminių kainų, tokios sistemos nelabai populiarėja.
Vienas iš pavyzdžių būtų šiuolaikinis
Gear Box (
yra ir kitų variacijų).
Prikabintas failas:
G Box internal gear system.jpg [ 54.48 KiB | Peržiūrėta 9867 kartus(ų) ]