Paskutinis prisijungimas: Dabar yra 2024 Kov 29 02:08


Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2010 Geg 10 02:47 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 14 02:31
Pranešimai: 154
Arras (Prancūzija) – Santiago de Compostela (Ispanija) – Arras (Prancūzija). Mūsų trečioji kelionė po Europą. Truputis statistikos: nuvažiuota 4335km per 43 dienas, vidutiniškai 103km/dieną. Beveik idealiai pavyko laikytis prieš kelionę susiplanuoto maršruto. Turėjome keletą vietų/ miestų, kuriuos norėjome aplankyti. Maršrutą galima suskirstyti į 5 etapus, kurių kievienas - pats savaime kaip kelionės tikslas.

Pirmasis etapas – per šiaurinės Prancūzijos kalvas kalveles pasiektas Sen Mišelio kalnas (Mont Saint Michel). Kelias sunkus, aukštyn – žemyn. Užtad žavūs miestukai, fachverkinė architektūra, spalvinga aplinka, jauki atmosfera. O Sen Mišelio kalnas padėjo pamiršti visus patirtus sunkumus! Tiesa, sezono metu ten beprotiškai daug turistų, tad su dviračiu į patį kalną sunkiai pavyks prasibrauti.

Antras etapas – vakarinė Prancūzijos pakrantė greta Atlanto vandenyno. Lygumos, pušynai, smėlis, gaivus oras, jūros sūrimas bei šviežios austrės ir puikūs keliukai. Gamta ir vien gamta. It didelė Kuršių Nerija. Labai geri prisiminimai.

Trečias etapas- Šv. Jokūbo kelias (Camino de Santiago), prasidedantis Prancūzijoje, Pirėnų papėdėje ir vedantis 800km iki pat Santiago de Compostela Ispanijoje. Vienas iš trijų svarbiausių piligrimystės kelių. Neblogas lietuviškas šaltinis apie jį - http://mikalauskasv.livejournal.com/ . Kelyje niekada nebūsite vieni, aplinkui pilna pėdinančių piligrimų. Vienas didžiausių privalumų –beveik įmanoma apsieiti be žemėlapio, nes ženklinimas (mėlynam fone geltona kriauklė) lydi visą kelią ir nė karto nepaklaidino, kai reikėjo išvažiuoti iš miesto. Besikeičiantis peizažas, daug istorinių kultūros paminklų, išlikusių romėniško kelio atkarpų, tankus nebrangių nakvynės namų (albergių) tinklas bei nemokamo vyno fontanas Irachėj! Tiesa, triskart teko perkopti galingas kalnų grandines, 15-20km sunkaus kopimo į viršūnę, kur laukia apdovanijimas,tiek pat kilometrų smagaus riedėjimo žemyn :).

Ketvirtas etapas –šiaurinė Ispanijos pakrantė (Camino de Norte), šis kelias taip pat laikomas piligrimų keliu, tik jis mažiau populiarus, menkiau sužymėtas ir monotoniškesnis peizažas, bei dažnesnė kova su nenuspėjamųjų ispanų automobiliais. O jei kelias ramus, be eismo, tai aišku kad raitysis kaip kirminas palei pakrantę, ir bus aukštyn-žemyn.

Paskutinė atkarpa - grįžimas eurovelo 3 keliu per Paryžių į pradinį tašką. Maloniai nuteikė lygumos, daug pilių ir verti dėmesio miestai Bordeaux, Tours, Poitiers ir, žinoma, Paryžius. Tik nenustebkit, jog eurovelo visai nesužymėtas, bet dviračiui gana draugiškas kelias. Tiesa, šis eurovelo kelias ir veda į Santiago de Compostela, bet mes sąmoningai pasirinkom taip maršrutą, jog peizažas nuolat kistų ir nebūtų monotonijos. Tad etapus susidėliojom atitinkamai sausuma- pajūris – sausuma – pajūris – sausuma. Visiška laisvė rinktis pagal savus poreikius.

Apibendrinant, gal dėl didelių lūkesčių, Ispanija nuvylė, o geriausios akimirkos liko iš Prancūzijos, ypač iš vakarinės pakrantės. Bet čia turbūt kiekvienam žmogui būtų skirtingai. Ar važiuočiau antrą kartą :guscioja: ? Į kai kurias vietas tikiuosi grįžti ir ne kartą :uzsisvajojes: !


Prikabinti failai:
prancuzija ispanija.jpg
prancuzija ispanija.jpg [ 220.03 KiB | Peržiūrėta 9177 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2013 Kov 07 23:05 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 14 02:31
Pranešimai: 154
Papildau informaciją apie šį maršrutą, čia iš mudviejų susirašinėjimo su Biudžetu. Gal kam irgi pasirodys naudinga. Tiesa, pokalbis kiek nukrypo ir į Portugalijos pusę, kurios šiame maršrute nėra.

Cituoti:
Kiek kainavo kelionė su dviračio nusigabenimu iki Prancūzijos kelionės pradžios taško ?
Kaip atvykote iki kelionės pradžios taško?
Kaip išvykote nuo kelionės pabaigos iki LT


Kadangi abu pradėjome iš skirtingų šalių, buvo ganėtinai komplikuota, bet nusprendėm, jog Simas atvažiuos iki Prancūzijos automobiliu ir ten jį paliksim, o aš traukiniu iš UK. Porą kartų teko gabentis dviratį lėktuvu ir man dviračio bagažo politika avialinijose yra tikrai nepatogi bei diskriminuojanti šią transporto priemonę. Jei turiu galimybė išvengti ir pasirinkti kitą transportavimo būdą, būtinai tai padarysiu. Šiaip jei teisingai pamenu su lėktuvu dviratis dėžėje kainuoja papildomus 30 ar 35 eurus. Pasirinkome automobilį, nes dviems žmonėms su dviračiais tuo metu pasirodė ekonomiškiausia, kadangi grįžinėjant dar buvome lankstūs aplankyti Paryžių, Amsterdamą ir visa kita, kas pakeliui. O automobilį priparkavome pas vietinį prancūzą mažame kaimelyje, kurį susiradome per http://www.couchsurfing.com, tad tai nekainavo nė cento, o ir žinojome, jog mašina saugiose rankose bei šiaip turėjome unikalios patirties su gardžia prancūziška vakariene ir kalbomis apie Tour de France.

Cituoti:
Domina tik atkarpa nuo Santjago de Compostela palei vandenyna: Coruna, Feroola, Gijonas, Santander, Bilbao, Donostia san Sebastjan.
Kas toje atkarpoje domina ? Tai keliu kokybė, kiek daug dviračių takų, kaip kempingų kainos, ar bet kur imanoma pasistatyti palapine, ....


Iš tikrųjų daugiau patirties turime iš Santiago de Compostela atkarpos, nes ja važiavome du kartus. Palei vandenyną man mažiau patiko. Žinoma lėmė ir tas faktorius, jog grįžinėjome ir jau svajojome apie galutinį tašką. Bet dar nuvylė keliai. Kadangi neturėjome naujausio žemėlapio, o visur masiškai buvo tiesiami greitkeliai, turėjom laviruoti. Ir kitąkartą rinkdamiesi tiesesnį kelią teko nemaloniai būti intensyviame ir pavojingame eisme. O ramesnis kelias vingiavo kartu su pakrantės linija, ir buvo aukštyn žemyn: varginanti patirtis, nes kaimai ir miesteliai vienodi bei neįdomūs, o važiuojant dviračiu monotonija gali greitai užmušti pasitenkinimą kelione.

Oras net ir vasarą buvo vėsokas: šaltas jūrinis vėjas, gavome tokio lietaus, jog iki šiol atsimenu, o ir gamtos vaizdai monotoniški. Galbūt įdomesni tie miestai, kur išvardijai, bet vėlgi, įvažiavimas ir išvažiavimas iš jų itin nemalonus bei intensyvus, tad jei neplanuoji pasilikti su nakvyne, tik ir galvoji, kaip sklandžiau ir saugiau išsinešdinti. Tad patarimas gal būtų pasilikti nakčiai kitai. Corunoje ir Ferooloje nebuvome, o iš likusių labiausiai įstrigo San Sebastian. Gražus pajūrys ir saulės laida nutapė gražų vakarą. Bet čia gal daugiau emocijos.

Dviračių takų išviso nepamenu iš tos atkarpos. Keliai geri, ypač greitkeliai:). O kempinguose šiaurės Ispanijoj nebuvom apsistoję , tai nieko ir negaliu pasakyt. Turbūt vienas iš pasirinkimo variantų būtų albergės - piligrimų nakvynės namai. Jų, Norte kelyje žymiai mažiau nei originaliajame Compostela kelyje, bet pasitaiko. Kainos svyruoja, galima ir labai pigiai apsieiti, bet keliose mes buvome apsistoję, tai daugiau pavargome nei pailsėjome, nes kambaryje dar būna kokių 10 pavargusių, knarkiančių žygeivių, kurie anksti gula ir dar anksčiau kelia. O nakvynę kažkaip susirasdavome gamtoje, kartais lengviau, kartais sunkiau. Tiesa, vienąkart per kiaurai merkiantį lietų, kuris nenustojo visą dieną, jau sutemus ir neradus jokios alternatyvos, apsistojom gana atviroje pievoje, tai kitą rytą buvom pažadinti policijos, šeimininkui nepatiko mūsų būstas jo žemėje.. Tad geriau pasislėpti..

Tiesą sakant, man ši atkarpa šiaurės Ispanijoje buvo mažiausiai įdomi iš visų turėtų, nes vistik yra ganėtinai ilga ir ganėtinai nuobodi. Didieji miestai situacijos neišgelbėjo. Tad iš savo pusės daug labiau rekomenduočiau pasidomėti kitais variantais. Aš siūlyčiau pradėti nuo vakarinės Prancūzijos pakrantės (o tada jau parskristi tarkim iš Santiago ar Porto, o gal ir Lisabonos). Bet čia tuo atveju jei patinka Kuršių Nerija ir pušynai su smėlėtu paplūdymiu ir vandenynu. Nors ši atkarpa irgi ganėtinai monotoniška, tačiau ten gali pabūti tikroje gamtoje ir pailsėti nuo automobilių gausmo, ten visa dviračių takų infrastruktūra, nusitiesusi per miškus. Tiesa ten nemažai turistų, bet kur jų nėra.

Arba dar rekomenduočiau pasiekus Santiago de Compostela, patraukti link Portugalijos. Nežinau kaip yra šiaurinėje Portugalijoje, mes buvom Porte ir žemiau jo, ir nors miestai ir kaimai pilnoki turistų ir eismas gali būti intensyviai erzinantis, bet būtent iš Portugalijos parsivežėm daug gerų atsiminimų: jaukūs žvejų kaimukai, saulėje džiovinama žuvis, lengviau susirasti nakvynę su palapine tiesiog ant jūros kranto, ir iš viso ten verta važiuot vien dėl šviežios žuvies. Nebūtina eit į restoraną (kas irgi rekomenduojama;svarbiausia taisyklė renkantis, jog tai nebūtų turistinė vieta, o stebėti, kur eina valgyti vietiniai), užtenka nusipirkti vienkartinį griliuką ir šviežios žuvies. Kas dar gerai Portugalijoje, jog traukiniai pigūs ir nemokamai gali vežtis dviratį. Čia tuo atveju, jei eismas itin nedraugiškas, kas nutiko mums žemyninėje dalyje. Ir dar kaip tik patogu būtų važiuoti iš šiaurės į pietus, nes vėjas beveik visada šiaurės vakarų. Sutikome daug dviratininkų, kurie keliavo iš pietų, jų entuziazmas jau buvo perdegęs.

Biudzetas rašė:
Dabar planuoju logistinius klausimus ir mastau kelione geriau pradėti nuo Tuluzo FR ar nuo Barselonos ES iki Compostela, nuo ten palei pakrante iki Portugalijos (tik laikas riboja laikas)


Toulousoje nebuvome, nors buvo paskutinės kelionės maršrute, kuris pakito dėl laiko stokos. Tose vietovėse labai gražu, bet ir kalnuota. Ten kur kalnai, labai nepaskubėsi, turėk tai omeny, galvojant apie laiką. Tiesa, dažnai kalnuotose vietovėse teka didelės upės, tai ten slėnyje dažniausiai būna lygu (būna ir išimčių:)). Ir dar labai konkretus patarimas, jei teks važiuoti pro Saint Jean-Pied-de-Port (čia prasideda Santiago de Compostela), šita Pirėnų atkarpa verta dėmesio, sunki, stati ir ilga, bet įkopus, pasimiršta visas vargas. Tik patarimas pradėt ryte, nes mes pirmą kartą atvažiavome į miestuką tik vakare ir vistiek pradėjome kopti; nesitikėjom tokio stataus ir ilgo kopimo, tad susidūrėm su nakvynės problemom, nes visur aplinkui tik šlaitai, o pusiaukelėje albergė kažkodėl nedirbo.
Biudzetas rašė:
Kiek maždaug km atkarpoje iki Santjago de Compostela padarydavote dviračiu per diena ?


Santiago de Compostela nuvažiuodavom mažiau nei įprasta. Jei dažniausiai baigdavom su 100km per dieną, tai tenai 70-80 dažniausiai, būdavo ir mažiau. Čia dėl to, kad originalus kelias kažkiek vingiuoja ir danga labai įvairi, bet dažniausiai žvyras, kas iškarto mušė greitį ir šiaip vasaros metu ten labai daug piligrimų, tenka ir pristabdyti, o ir kalnelių pasitaiko. Tiesa tokių didelių kaip nuo Saint Jean-Pied-de-Port mažiau. Jei teisingai prisimenu per visą kelią buvo trys tokios didžiulės kalnų grandinės. Buvo ir visiškų lygumų, bet abu kartus nepasisekė ir pūtė stiprus priešinis vėjas (man vėjas didžiausias priešas kelionėje, tik po to lietus ir reljefas). Tad yra tekę permąstyti maršrutą pačioje kelionėje, jei vėjas nenustodavo pūsti iš nepalankios pusės. Mudu buvome nusipirkę anglišką knygutę apie patį kelią, ji skirta pėstiesiems, bet mums irgi tiko. Yra maršruto žemėlapis, smulkus aprašas apie patį kelią, kelio dangą, šešėlius, kur galima rasti vandens, apibūdinti lankytini objektai ir nurodyti albergių adresai. Tiesa, mažiau nuvažiuodavome per dieną tame kelyje ir dėl to, jog ten daug įdomių vietų- vistik tas kelias su ilga istorija ir gražiu gamtovaizdžiu, daug stodavome fotografuoti.
Kita vertus kai atsibosta trintis viename kelyje su piligrimais ir norisi paspartėti galima rinktis gretimus automobilių kelius. Tik pamenu, jog ten neturėdami smulkaus žemėlapio, tik piligriminį, susidūrėme su greitkelių problema. Bet su normaliu žemėlapiu ar gps to galima išvengti.

Biudzetas rašė:
Šioje atkarpoje prioritetas nakvynei keliamas pėstiesėms o ne dviratininkams dėl nakvynės piligrimų užeigose. Ar buvo taip kad negavote nakvynės šioje atkarpoje ? Svarstau galimybę nesigabenti palapinių per Compostelos kelią, nes jų ten statyti kaip ir negalima


Mes albergėse apsistoję buvome tik porą kartų ir abu nusivylėme. Vienintelis vertas dalykas tai dušas, o visa kita tik dar labiau nuvargino. Tad kuo puikiausiai apsiėjome su palapinėmis. Sunkiausia rasti vietą palapinėje kalnuose arba upių slėniuose, o šiaip visada galima atrasti kokį miškelį ar nuošalesnę pievelę ar dar kokį įdomų kampelį. Gal tai ir žavi tokiose kelionėse, jog niekada nežinai, kur ir kaip nakvosi kitą naktį. Žinau, jog tame kelyje negalima statyti palapinių, bet teko matyti ir kitų su palapinėmis, ir patys statėmės. Man rodos griežčiausia buvo Pirėnuose, nes ir draudžiančių ženklų buvo prikabinėta, bet ir ten susiradome kampelį, kai nebuvo kur daugiau dingti. Iš tikrųjų gera prisiminti draugišką atmosferą iš to kelio, niekada nesijauti vienas, nes pilna ir pėsčiųjų ir dviratininkų, sutikome ir su asilais keliaujančių! Tad netgi statydami palapines kartais atvirose vietose, jautėmės visiškai saugūs.
Dėl albergių, jau minėjau, kad daug patirties neturime, bet nemanau, kad ten taip stipriai skirsto dviratininkur ir pėsčiuosius. Problema gal tame, jog pėstieji pradeda savo dieną labai anksti, gal 6 ryte, kol dar ne karšta ir kiek pastebėjome anksti ir baigia, kelias pradeda tuštėti vidurdienį. Tad jie užima alberges, o su dviračiu dažniausiai baigi vakare.. Bet tų albergių tikrai daug, kiekviename kaime po kelias.

Dar prisimenu piligrimų meniu. Čia irgi nedažnai juom naudojomės, bet patarimas būtų, jei sugalvosi pavalgyt, tai geriau irgi kokiame kaime, kuo autentiškesnėje vietoje. Jei gerai pamenu už 8eurus žmogui, buvo du patiekalai ir desertas ir gali pasirinkti ar nori puse butelio vyno ar vandens. Per du žmones jau gavosi butelys:). O Santiago de Compostela mieste buvom baisiai nusivylę meniu, ten labai jau turistinis miestas ir nedaug likę piligriminės dvasios.

Biudzetas rašė:
Manau laiką padiktuos pabaigus organizuoti logistinius klausimus. Aš linkęs daryti tai rugsėjo pabaigoje. Norėčiau (planas-mintis) : dviračius (5-6 vnt. gal dar daugiau) nugabenti su trakais į Tuluzą, ar Barselona. Patys su lėktuvu atvykstame, pasiimame iš logistinio centro kur paliko trakas dviračius, išvykstame į Pirėnus-Compostelos kelia. Kai kelionę baigėme-priduodame dviračius vėl į Logistinius centrus ir su lėktuvais gražiname i LT.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007