Paskutinis prisijungimas: Dabar yra 2024 Kov 28 15:26


Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2009 Gru 08 14:04 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Lap 12 14:25
Pranešimai: 78
Miestas: Klaipėda
Seniai šita tema mąsčiau, o dabar dar visokių "eretiškų" minčiu copenhagenize.com prisiskaičiau, tad iškeliu klausimą viešai. Kaip žinia KM turi įvairių tikslų, bet vienas iš svarbesnių, mano supratimu- dviratizmo propagavimas ir populiarinimas. Taigi, ar KM yra tinkamas metodas tam tikslui pasiekti?

Argumentai:
1. KM dalyviai eiliniam žmogui atrodo kaip protestuotojai, marginalai, dėmesio ištroškę nesubrendėliai ir tt. Eilinis žmogus nelabai nori būti identifikuojamas kaip vienas iš tokių, taigi jis nedalyvauja KM. Kadangi dažnam gali atrodyti, kad KM = dviratizmas, tai KM gali kai kuriuos nuo dviratizmo net atbaidyti.
2. KM sukelia vairuotojų pyktį. Žmonės nėra labai linkę prisidėti prie tų ant kurių pyksta. Taigi vairuotojas nenorės persėsti ant dviračio, nes dviratininkai jam yra tie blogiečiai, kurie jam trukdo. Galima prieštarauti, kad vairuotojai šiaip ar taip nepersės ant dviračių, bet KM pagalba mes galim dviratininkais paversti pėsčiuosius ir važiuojančius autobusu. Deja realybė tokia, kad pastarosios grupės nevairuoja ne iš idėjos, o iš reikalo. Iš principo dauguma pėsčiųjų ir važiuojančių autobusais yra automobilistai tik neturintys automobilio ir apie jį svajojantys.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 09 00:24 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 25 12:58
Pranešimai: 47
Miestas: Klaipėda
kalbut problema yra ne ta kad zmones nenori atrodyti "kaip protestuojantys marginalai". Jei pastebejai, lietuvoje nelabai yra pilietiskumo, samoningumo.
Galiu pastebeti, kad ir toj pacioj kopenhagoj, kad kuo modernesne ir labiau subrnedusi visuomene yra, tuo ji labiau yra samoninga, seda ant dviraciu, rupinasi aplinka, eina i gatves ir protestuoja jei mano, kad tai neteisinga. Niekas nebijo atrodyti kaip marginalai - manau tai yra pilietine teise ir atsakomybe nebijoti ir reiksti savo nuomone. galesiu savaitgali demonstracijose pafotografuoti, kokie zmones jose dalyvauja. tai paprasti, tiek jauni, tiek pagyvene zmones, o ne kaip kaip ziniasklaida ekskaluoja viska aplinkui dauzantys "anarchistai"
Galiu tik pasidziaugti, kad lietuvoje kultura siek tiekk atsigauna, vilniuj be abejo greiciau.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 09 04:53 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
aišku, dviračių populiarumas labai daug priklauso nuo dviratininkų įvaizdžio. O KM kažkiek prisideda prie to įvaizdžio formavimo. Mūsų KM labai maža, nes mūsų miestas nedidelis. Todėl kiekvienas labiau besidarkantis, be lempų, dviratininkas yra labai pastebimas ir atspindi mūsų "masę".Tad jei žmonės mato, kad važiuoja kažkoks skambaliojančių nebrendylų būrelis su dviračiais (kartais mūsų KM panaši į tai) tai, žmonių pasąmonėje dviratis tikrai gali įgauti neigiamą atspindį. Ir tai jau nebėra dviratizmo populiarinimas. O Milda turbūt turėjo omeny individualistus, o ne marginalus; tai yra skirtingos sąvokos.

O jei mūsų visuomenė būtų tokia sąmoninga, kaip Milda sako, tai KM gal visai neturėtų prasmės. Kopenhagoje KM nevyksta.

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 09 10:27 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Lap 12 14:25
Pranešimai: 78
Miestas: Klaipėda
milda rašė:
kalbut problema yra ne ta kad zmones nenori atrodyti "kaip protestuojantys marginalai". Jei pastebejai, lietuvoje nelabai yra pilietiskumo, samoningumo. <...>


Be abejo, Lietuvoj pilietiškumo beveik nerasta ir galbūt KM visai neblogas būdas įnešti kažkiek demokratijos į gatves. Bet aš ne apie tai. Klausiu ne apie KM reikalingumą iš principo, o apie vieną konkretų tikslą (dviratizmo skatinimą) ir ar KM yra tinkama priemonė tam tikslui pasiekti.

Pabandysiu parašyt kiek kitaip. Įsivaizduok, eina žmogus ir pamato važiuojantį dviratininką ir galbūt jis pagalvos, kad čia visai nebloga idėja- su dviračiu greičiau ir linksmiau. Tada jis pažiūri į skirtumus tarp savęs ir dviratininko. Pagrindinis juos skiriantis dalykas yra dviratis - dviratininkas jį turi, o pėstysis ne.

Dabar pažiūrim į skirtumą tarp pėsčiojo ir KM dalyvio. Kokia mintis kyla? "Kad tapčiau dviratininku, man reikia tapti aktyvistu + įsigyti dviratį". Žodžiu atsiranda papildomas barjeras - reikia tapti aktyvistu. Eilinis žmogus visai nenori tapti aktyvistu, jis tik nori nusigauti į darbą, parduotuvę, namo pas draugus ir tt.

Rašydamas žodį "aktyvistas" turiu omeny žmogų einantį prieš nusistovėjusią sistemą, bandantį pralaužti ledus. Tokių betkurioje visuomenėje visada bus mažuma. Net jei paimtumėm tuos pačius danus ar kuriuos kitus vakarų europiečius ir jų protestus. Protestai ten nėra ėjimas prieš sistema, tai sistemos dalis.

Aš noriu pasakyti, kad KM yra skirta mažumai, o dviratizmą mes norėtumėm matyti masiniu reiškiniu. Jei tikslas skirtas vienai visuomenės grupei, o priemonė kitai, tai gal tokia priemonė nėra labai tinkama konkrečiam tikslui pasiekti?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 09 16:22 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Lap 12 14:25
Pranešimai: 78
Miestas: Klaipėda
simas rašė:
aišku, dviračių populiarumas labai daug priklauso nuo dviratininkų įvaizdžio. O KM kažkiek prisideda prie to įvaizdžio formavimo. <...>


Iš šito tavo sakinio kyla kitas klausimas: o kokį dviratininko įvaizdį mes norėtumėm suformuoti?

Sportiško žmogaus? Eilinis žmogelis sakys- "Ai, tie dviračiai tai tik sportininkams. Aš ne sportininkas, man netinka".
Besirūpinančio aplinka? Vėlgi- "Tie žalieji viskam prieštarauja, viskas jiems blogai. Man su tokiais nepakeliui, vadinas dviratis ne man".
Eilinio? - "O, geras, taigi čia tokspat kaip aš tik ne pėsčias, o ant dviračio. Gal ir man pabandyt?"

Šiaip labai rekomenduoju pasiskaityti šitą straipsnelį: http://www.copenhagenize.com/2007/11/cr ... -mass.html

P.S. Gal svarstymams apie dviratininko įvaizdį reikėtų atskirą temą sukurti?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 09 21:32 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 25 12:58
Pranešimai: 47
Miestas: Klaipėda
as asmeniskai nematau pagrindinio km tikslo kaip dviratizmo populiarinimas. man tai daugiau kova uz savo teises kelyje. todel nebandysiu niekam itikt ir itikinet, kad jam to reikia, apsimetinet kokia as "eiline lietuve" ar panasiai :)
as noriu kad zmogus uzsestu ant dviracio savo noru ir zsidegimu, o ne todel kad jis butu itikintas aplinkiniu. noriu matyti samoninga dviratininka kitaip sakant


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 09 21:36 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 25 12:58
Pranešimai: 47
Miestas: Klaipėda
simas rašė:
O Milda turbūt turėjo omeny individualistus, o ne marginalus; tai yra skirtingos sąvokos.


turiu omeny, kad daug kas tai suplaka i viena kruva.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 09 23:20 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
Geras tas straipsnelis, Valdai. Dažnai apie tą patį susimąstau.

Dėl dviratininkų įvaizdžio. Manau, kad kuo dviratininkai ir dviratinė kultūra bus įvairesnė tuo lengviau į ją įsilieti visiems kitiems individams, neindefikuojantis su kokia tai konkrečia grupe. Apie tą patį ir straispnis. Labiausiai, manau, pas mus trūksta to buitinio ar socialinio dviratizmo, kuris nepriklauso nuo jokios visuomenės ar subkultūrinės grupės. Mūsų visuomenėje, dviratininkai kol kas labiausiai asocijuojasi su sportininkais, vaikais, arba varganais žmonėm. O jei nei tai nei tai, vadinasi šiaip fanatikas :). Čia dar prisideda bendros mūsų bėdos; esame maža, baikšti visuomenė, sovietinis laikotarpis mums įskiepijo individualumo baimę.

Bet kalbant apie Kritinę Masę, manau tai turi truputi platesnę prasmę, nei dviračių populiarinimas. Tai daugialypis reiškinys, ypač pasaulio kontekste. Tai ir protestas ir šventė. Dar galima vertinti kaip anarchijos ir demokratijos santykį (sakydamas 'anarchija' turiu omeny nebūtinai tik jos neigiamas puses). Teigiamai vertinu tai, jog iškeliamas motorinio transporto problemiškumas ir jo monopoliškas įsigalėjimas. Sunku vienareikšimiškai vertinti KM įtaką dviratizmo populiarinimui. Čia gal reikėtų atskirai imti kekvienos šalies ir miesto kontekstą.

Lengviau tai apčiuopti mūsų mieste, ypač dėl mūsų masės mažumo. Iš teigiamos pusės, manau, jog gerai kai bet kokia dviratinė aktualija (išskyrus juodąją statistiką) primena žmonėms kad yra tokia priemonė kaip dviratis. Iš kitos pusės, mūsų masė kartais atrodo kaip nesubrendusių paauglių prasivažiavimas (nors nežinau tiksliai kaip iš šono tai atrodo). Šiaip, visada abejojau ar KM yra labai tiksli priemonė dviratizmo skatinimui. Ji turbūt turi kažkokią kitą, platesnę, sunkiau apibrėžiamą prasmę tiek dviratinėje, tiek miesto kultūroje.

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 10 00:32 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Lap 25 18:47
Pranešimai: 13
Keista tema (formuluote/pavadinimas).. Mano nuomone Kritines Mases vienas is tikslu ir yra populiarinti dviratizma.Kiekvienas vaziuojantis dviratis mieste , o jei ju mase tai tuo labiau, prisideda prie populiarinimo. Ir tai yra tinkamas budas populiarinti dvirati. Zinoma, kaip Milda minejo, Kritines Mases pagrindinis tikslas is visu tikslu yra kovoti uz dviracio kaip transporto priemones teises. Na negi ir tai nera dviratizmo populiarinimas?!


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2009 Gru 10 00:51 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Lap 12 14:25
Pranešimai: 78
Miestas: Klaipėda
simas rašė:
<...> Dėl dviratininkų įvaizdžio. Manau, kad kuo dviratininkai ir dviratinė kultūra bus įvairesnė tuo lengviau į ją įsilieti visiems kitiems individams, neindefikuojantis su kokia tai konkrečia grupe. Apie tą patį ir straispnis. Labiausiai, manau, pas mus trūksta to buitinio ar socialinio dviratizmo, kuris nepriklauso nuo jokios visuomenės ar subkultūrinės grupės. <...>

Aš tą patį ir norėjau pasakyt. Jei mes norim populiarinti susisiekimą dviračiu tai neturėtumėm apkrauti jo privalomu ideologiniu pagrindu. Nesvarbu ar tu studentas, ar verslininkas, ar tau rūpi klimato atšilimas, ar tau rūpi užterštumas, socialinės ar urbanistinės problemos, tu tiesiog sėdi ant dviračio ir važiuoji, nes tai tiesiog vienas iš natūralių pasirinkimų tarp skirtingų transporto priemonių.

dviratonas rašė:
Keista tema (formuluote/pavadinimas).. Mano nuomone Kritines Mases vienas is tikslu ir yra populiarinti dviratizma.Kiekvienas vaziuojantis dviratis mieste , o jei ju mase tai tuo labiau, prisideda prie populiarinimo. <...>

Sakydamas "dviratizmo populiarinimas" turiu omeny žmonių skatinimą rinktis dviratį kaip transporto priemonę. Sutinku, kad KM parodo aplinkiniams "va, žiūrėkit, yra ir Klaipėdoj važinėjančių dviračiais". Bet ar tai paskatina pačius KM stebėtojus persėsti ant dviračio?

Primenu, kad aš nesakiau, jog KM yra blogai ir ji nereikalinga. Tiesiog man kyla abejoniu ar tai tinkama priemonė skatinti žmones persėsti ant dviračių. Dėl to ar ji padeda kovojant už dviratininkų teises jau atskira kalba.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007