KM Londone..
pirmą kartą mačiau nepatenkintus ir piktus auto vairuotojų veidus.. signalizavimą be perstojo.. Didžiausia provokacija tai, kad mūsų KM kelis kart sustojo apsupusi kelis apvažiavimo žiedus, sankryžas... pasišnekučiuoti, pakvailioti.. t.y. 'Quick Beer' sustojimai... visą tai stebint įstrigusiems auto, busų, taksi vairuotojams ir jų keleiviams..
Prieš KM, Londone gatvėse praleidau apie 700km ir nesusidūriau nei su viena neigiama motorizuotų vairuotojų reakcija. Jie atrodo visiškai susitaikę su mažesniųjų eismo dalyvių t.y. dviratininkų priviliegijom; tuom, kad jie nardo beveik braukdami jų automobilių šonus, visada okupuoja priekines pozicijas sankryžose. Aš jaučiuosi saugus, kai reikia persirikiuoti per juostas, nes auto važiuojantys iš galo atidžiai stebi, kantriai ir atitinkamai reaguoja į mano veiksmus.. Man pasirodė, kad Londono gatvėse tobulai sugyvena skirtingi eismo dalyviai, kai ši ribota erdvė naudojama susisiekimui ar darbui..
Tačiau po KM aš, kaip dviratininkas, galiu jaustis visiškai nevertas pagarbos gatvėse, esantis vienas iš tos visada nepatenkintų, konfliktuojančių, kariaujančių marginalų grupės. Nors aš norėčiau būti tik eilinis eismo dalyvis, kuris savo transporto priemonę naudoja tiesiog susisiekimui, o ne provokacijoms.
Gal dėl to Londono KM nėra labai populiari tarp tų, kurie dviratį naudoja tiesiog susisiekimui. Bent jau man taip pasirodė. Taip.. Londono KM didelė, gal 1000, gal daugiau dalyvių (panašiai kaip Vilniuje). Tačiau man tai atrodo nedidelis kiekis turint omeny 8 mln. miesto gyventojų ir krentantį į akis dviratininkų kiekį jame. Neįmanoma apibendrinti, tačiau panašu, kad KM yra patraukliausia tam tikram socialiniam tipui, kuris jaučia poreikį kuo garsiau paviešinti savo pašlemėkišką natūrą miesto aikštėje. Gal truputi ir perdedu, KM susirenka įvairiausio plauko tipažai, tačiau tik KM važiavime gali pamatyti pakeliui besimėtančius pedalus ir panašius kuriozus.. (kaip ir Lietuvoje
?)
Taigi, ar Londono atveju KM populiarina dviratizmą? Nežinau.., tačiau tikrai nesuteikia dviratininkui didesnės pagarbos iš kitų eismo dalyvių, kurios paprastai netrūksta. Kita vertus, gal motorizuotieji ir jų keleiviai patys kalti, kad į gatves per KM išvažiavo ne su dviračiais, o metalinėse dėžėse ir dėl to įstrigo..? Juk Londone labai patogu išsinuomoti 'Barclays' dviratuką. Ar KM yra tinkamas būdas tai parodyti.. Nežinau..