v e l o u o s t a s http://www.velouostas.lt/forumas/ |
|
Ratų remontas http://www.velouostas.lt/forumas/viewtopic.php?f=12&t=356 |
Puslapis 1 iš 7 |
Autorius: | zygfrid [ 2011 Kov 23 22:42 ] |
Pranešimo tema: | Ratų remontas |
Pasidalinkite patirtimi, kaip remontuojate ratus. Kaip tiesinti 8-ke arba "kiausini". Kada siuolaikiniam dviraciui reikia tvarkyti "astunke", koks soninis nuokrypis dar laikomas "padoriu"? |
Autorius: | Vertejas [ 2011 Kov 24 07:17 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
Sito taip ir neismokau Issitiesini rata, uzsuki kada pas meistrus, sako "rata tai jau verkiant tiesinti reikia" |
Autorius: | gora [ 2011 Kov 24 12:09 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
tai tada idomu koks netiesintas tada tavo ratas buna |
Autorius: | garas [ 2011 Kov 24 12:24 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
Tiesinti ratą nėra sudėtinga, geriausia, žinoma, ant spec. staklių, bet galima ir dviračio rėme, bet ne taip patogu. Partina turėti ir kokybiškesnį stipinų raktą, tie visokie universalūs iš bėdos tinka, bet dažnai tik nuėda stipinų galvutes, tada jau liūdniau, gali tekti kirpti stipiną, dėti naują ir tt. Aš naudoju patogus suimti, nepjauna pirštų. Jei ratas senas ir stipinų galvutės “užkirmijusios”, patartina jas purkštelti WD40 ar kokiu kitu atlaisvintoju. “Aštunkė” pradedama taisyti suradus didžiausią nuokrypį nuo centro. Galima pridėti tą patį stipinų raktą atrėmus į rėmo ar šakės konstrukciją (jei ne staklėse) ir pasukus ratą surasti tuos visus nuokrypius iš vienos pusės ir iš kitos. Kreivumas tiesinamas pasiskaičiavus stipinus kreivumo vietoje, išsikišusio kreivumo pusės stipinai atleidžiami, o priešingos pusės paveržiami. Jei kreivumas ne didelis užtenka atleisti ir pavežti po pusę ar po ketvirtadalį rakto pasukimo, jei kreivumas didelis gali reikėti sukti daugiau, taip pat kreivumo pradžioje ir pabaigoje geriau mažiau sukti, o kreivumo viršūnėje daugiau. Kartais, jei būna mažas kreivumas užtenka pavežti tik vieną stipiną, bet reikia surasti būtent tą, kurį reikia. Jei tik bus veržiami stipinai, neatleidinėjant priešingos pusės, tada ratas “kiaušinėja”. Kai kurių “aštunkių”, padarytų gero šoninio smūgio į ratą jau nebepavyks ištiesinti, teks keisti ratlankį. Kiaušinis truputį sudėtingesnis atvejis, tiesinant patariu nuimti padangą, (didesnės “aštunkės” atveju taip pat). Kiaušiniai ratuose atsiranda dažniausiai nuo smūgio į ratą, įvažiavus į kokią duobę ar į bortelį. Tad dažniausias atvejis, kad reikia tiesinti įdubimą o ne iškilimą. Įdubimo atveju reikia pradžiai, suradus didžiausią, atleisti tos vietos abiejų pusių stipinus, iškilimo atveju – paveržti. Dažniausiai vien atlaisvinimas nepadeda, nes ratlankis jau būna mechaniškai sulenktas, patartina tada visus rato stipinus atleisti po vieną rakto apsisukimą, ir ratą iš naujo suvaržyti. Šiuolaikinė padori “aštunkė” priklauso nuo dviračio padorumo. Nepadoriam kalniečiui gali būti iš 1-2 cm padorūs nukrypimai, rėmas ir stabdžių sistemos tai leidžia, o kokiam padoriam šiuolaikiniam plentininkui ar pasportuotojui ir 1 mm gali būti per daug. Pagal mane nuokrypis iki 1 mm yra padorus. |
Autorius: | simas [ 2011 Kov 24 19:51 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
pagarba garui, kad ne tik pats tiesina, bet ir išsamiai aprašo. tikrai taip - labai svarbu ne pats pigiausias raktas, ir jei reikia patepti. Tik aš jei tiesinu tai tik pritempiu, neatleidinėju, laikausi principo - jei išsikraipė, vadinas atsileido, neprisitempė. Kartais dar panaudoju lipnią juostelę pasižymėti iškrypimo vietas. Šiaip, daugiau nei 2 kartus per metus man netenka tuo užsiimti. Paskutinį kartą tai dariau, kai Škotijoje išėjęs iš pub'o radau parverstą ir sutryptą savo žuvėdriuką. Maniau jau nebepavyks ištiesinti rato, bet keista - per kelis suveržimus tiksliai sugryžo į savo vietą. Kažkaip taisyklingai buvo sulenktas. |
Autorius: | Ramas7 [ 2011 Kov 25 09:13 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
Nera cia nieko sudetingo, svarbiausia perprasti kaip surinktas ratas. Suprantantiems rusiskai: http://www.bike-repair.ru/rim.htm |
Autorius: | Vertejas [ 2011 Kov 25 22:25 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
Idomiausia, kad teorija yra aiski, bet praktiskai kazko pritruksta.. matyt kantrybes |
Autorius: | žilas [ 2011 Kov 25 22:28 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
ka jus cia diskutuoja TAIGI http://andrius.konferencijos.lt/dvirati ... /stipinai/ |
Autorius: | Ramas7 [ 2011 Kov 26 08:23 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
zilas rašė: :lol: ka jus cia diskutuoja TAIGI http://andrius.konferencijos.lt/dvirati ... /stipinai/ Tema lygtai apie ratu remonta o ne stipinavima. |
Autorius: | Kolobok [ 2011 Kov 26 21:07 ] |
Pranešimo tema: | Re: Ratų remontas |
Cituoti: Tema lygtai apie ratu remonta o ne stipinavima. O kuo skiriasi? Na, jei stipinavimą suprantate kaip viso rato surinkimą, tai praleiskite pirmą žingsnį(stipinų sudėjimą) ir "remontuokit" ratus. |
Puslapis 1 iš 7 | Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |