Tiesinti ratą nėra sudėtinga, geriausia, žinoma, ant spec. staklių, bet galima ir dviračio rėme, bet ne taip patogu. Partina turėti ir kokybiškesnį stipinų raktą, tie visokie universalūs iš bėdos tinka, bet dažnai tik nuėda stipinų galvutes, tada jau liūdniau, gali tekti kirpti stipiną, dėti naują ir tt. Aš naudoju
patogus suimti, nepjauna pirštų.
Jei ratas senas ir stipinų galvutės “užkirmijusios”, patartina jas purkštelti WD40 ar kokiu kitu atlaisvintoju.
“Aštunkė” pradedama taisyti suradus didžiausią nuokrypį nuo centro. Galima pridėti tą patį stipinų raktą atrėmus į rėmo ar šakės konstrukciją (
jei ne staklėse) ir pasukus ratą surasti tuos visus nuokrypius iš vienos pusės ir iš kitos. Kreivumas tiesinamas pasiskaičiavus stipinus kreivumo vietoje,
išsikišusio kreivumo pusės stipinai
atleidžiami, o
priešingos pusės
paveržiami. Jei kreivumas ne didelis užtenka atleisti ir pavežti po pusę ar po ketvirtadalį rakto pasukimo, jei kreivumas didelis gali reikėti sukti daugiau, taip pat kreivumo pradžioje ir pabaigoje geriau mažiau sukti, o kreivumo viršūnėje daugiau. Kartais, jei būna mažas kreivumas užtenka pavežti tik vieną stipiną, bet reikia surasti
būtent tą, kurį reikia. Jei tik bus veržiami stipinai, neatleidinėjant priešingos pusės, tada ratas “kiaušinėja”. Kai kurių “aštunkių”, padarytų gero šoninio smūgio į ratą jau nebepavyks ištiesinti, teks keisti ratlankį.
Kiaušinis truputį sudėtingesnis atvejis, tiesinant patariu nuimti padangą, (
didesnės “aštunkės” atveju taip pat). Kiaušiniai ratuose atsiranda dažniausiai nuo smūgio į ratą, įvažiavus į kokią duobę ar į bortelį. Tad dažniausias atvejis, kad reikia tiesinti įdubimą o ne iškilimą. Įdubimo atveju reikia pradžiai, suradus didžiausią, atleisti tos vietos abiejų pusių stipinus, iškilimo atveju – paveržti. Dažniausiai vien atlaisvinimas nepadeda, nes ratlankis jau būna mechaniškai sulenktas, patartina tada visus rato stipinus atleisti po vieną rakto apsisukimą, ir ratą iš naujo suvaržyti.
Šiuolaikinė padori “aštunkė” priklauso nuo dviračio padorumo. Nepadoriam kalniečiui gali būti iš 1-2 cm padorūs nukrypimai, rėmas ir stabdžių sistemos tai leidžia, o kokiam padoriam šiuolaikiniam plentininkui ar pasportuotojui ir 1 mm gali būti per daug. Pagal mane nuokrypis iki 1 mm yra padorus.