v e l o u o s t a s
http://www.velouostas.lt/forumas/

Dviračio dydžio parinkimas
http://www.velouostas.lt/forumas/viewtopic.php?f=12&t=185
Puslapis 13

Autorius:  zygfrid [ 2010 Rgp 07 10:48 ]
Pranešimo tema:  Dviračio dydžio parinkimas

Labai paprasta ir aiški dviračio dydžio pasirinkimo skaičiuoklė:
http://antonyl.brinkster.net/beatnik/Biomechanicalcyclingv8english.xls

Autorius:  Andriukas dviratukas [ 2010 Gru 05 21:35 ]
Pranešimo tema:  Rėmo dydžiui nėra formulės

Tai formulė pamišimui.

Kam mėgdžioti sportininkų blogus įpročius, kuriuos jie tau perša?
Net sportininkai negali tiksliai paskaičiuoti.
Paprastam žmogui ir nereikia.

Apie kalnų ar plento lenktyninį dviratį nekalbėsiu. Nežinau.
O paprastam formulė viena: rėmas turi būti kuo didesnis.
Apžergi dviratį stovėdama abiem kojom ant žemės. Tarp rėmo ir klyno kaulų turi tilpti keli pirštai (2 ar 3). Matuok iki kaulo, ne iki minkštų audinių.

Rėmo viršutinio vamzdžio ilgis (tarp vairo ir balno) turėtų būti maždaug kaip ir aukštis.

Kiti matmenys - kinta. Nerasi pirkti rėmo su paskaičiuotais matmenym. Nelabai ir pajūsi, jei nesi žinovas.
Įgūdęs žmogus junta. Bet renkasi iš parduotuvės. O ten atitikmens vis tiek nėra. Tad formulės - beprasmės.

Galiu užsakyti rėmus pagal norimus matmenis. Mano rėmas toks ir yra. Bet kainuoja ne kaip parduotuvej.

Autorius:  Dexton [ 2010 Gru 05 23:05 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračio dydžio parinkimas

Kad nepasakyčiau, jog labai aiški. Šita aiškesnė http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Prabanga rėmas, pagal kūno išmatavimus = paprastam žmogui ir nereikia ;]
Rimtų ir žinomų gamintojų rėmai pakankamai geros geometrijos ir išsirinkus tinkamą dydį(kam ir yra skaičiuoklės) daug maž viskas tiks. Aišku galima sakyti, kad kiekvienas žmogus unikalus ir vieno kojos ilgesnės, kito rankos, na bet tam skirtingų dydžių keičiami dviračio komponentai, kad būtų galima iš dalies kompensuoti tą unikalumą ;]

Autorius:  Andriukas dviratukas [ 2010 Gru 06 04:04 ]
Pranešimo tema:  Rėmą matuok ranka

Sutinku. Parduotuvėse rėmai daug maž tinka.

Bet jie šiek tiek skiriasi. Skirtumus pastebėsi juos pamatavęs.
O kaip greitai pamatuoti?

Rėmo dydis (aukštis) maždaug užrašytas ant rėmo.
Ilgį pasimatuok ranka - nuo alkunės iki pirštų galiukų. Tiesiog įterpi ranką tarp balno ir vairo ir matai.

Savo rankos ilgį maždaug žinai. Vienodo dydžio rėmai bus vos truputį ilgesni, arba trumpesni.

Kurį būtent pasirinkti? Manau tai pomėgio reikalas. Aš imčiau ilgesnį: mažiau kratys, labiau prie kūno pritaps, mažiau susirietęs busi, labiau galėsi pirmyn pasilenkti dėl vėjo pasipriešinimo. O ir purvasargiams daugiau vietos, kai atstumas tarp ratų ilgesnis.

Autorius:  Andrius3500 [ 2011 Geg 05 08:50 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračio dydžio parinkimas

O koks skirtumas tarp Top Tube vamzdžio su nuolydžiu ir horizantalaus? Tarkim renkantis rėmą hybridiniam-turistiniam dviračiui. Kuris yra patogesnis važiuojant kietą dangą, turistaujant?

Autorius:  garas [ 2011 Geg 05 09:53 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračio dydžio parinkimas

Šiuolaikinį dviratį su horizontaliu viršutiniu vamzdžiui jau gana sudėtinga surasti masinėje prekyboje, juos išstūmė dviračiai su vadinamais “Compact” rėmais, kuriuos labai pamėgo gamintojai, kadangi užtenka pagaminti 3-4 dydžių rėmus, kad įtikti beveik visiems naudotojams, taip yra taupomi gamybos kaštai. Rėmai su nukreivintu viršutiniu vamzdžių yra kažkiek lengvesni už tradicinius, bet šis svorio skirtumas praktiškai kompensuojamas sėdynės vamzdžio ilgiu ir jo sienelių storiu. Sėdynės vamzdžio tvirtinimo vieta yra labiausiai problematiška, kadangi padidėja laužimo petys ir dažni vartotojų nusiskundimai dėl girgždesių šioje vietoje, sulinkusių sėdynės vamzdžių ir sulūžusių užspaustukų. Labiau aukštiems ir labiau sunkiems dviratininkams geriau ieškotis tradicinės geometrijos rėmų, jei norisi “Compact” rėmo, tai būtų patarimas tokiems rinktis dydžiu aukštesnį dviratį, ar modelį su kuo mažesniu viršutinio vamzdžio pasvyrimo kampu. Mano nuomone, dabar masiškai važinėjama su permažais dviračiais.

Dar prieš keletą metų daugumos rimtų kompanijų turistiniai dviračiai buvo gaminami su tradicinės geometrijos rėmais, bet paskutiniais metais ir jų gaminami dviračiai yra “Compact” geometrijos (kaip pavyzdys būtų - “Dawes Galaxy"), bet jų rėmų viršutinis vamzdis vis tik nėra taip ryškiai nusklembtas, kaip “urban” tipo ar hibridinių jų brolių.

Kompaktiškų rėmų privalumas būtų patogumas nulipti-užlipti ant dviračio ir stovint apsižergus dviratį, viršutinis vamzdis neliečia kai kurių tarpukojo vietų, kas dažniau nutinka turint aukštesnius tradicinius dviračius.

Turistaujant tradicinės geometrijos rėmas turėtų labiau sugerti kelio nelygumų vibracijas, ilgesnėse kelionėse tai privalumas, mažiau nuvarginamas pedalų sukėjas.

Autorius:  Andrius3500 [ 2011 Geg 09 12:57 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračio dydžio parinkimas

Dėkui už išsamų atsakymą. Man irgi labiau patinka klasikinės geometrijos rėmai, tai yra kai viršutinis vamzdis horizantalus. Dabar važinėju su hibridiniu 52cm(seat tube) dviračiu "Compact" geometrijos. Man jis truputi per mažas. Norėčiau įsigyti dviračio rėmą labiau atitinkantį mano kūno matmenis.
Gal parekomenduotumėte kokių išmatavimų tradicinės geometrijos rėmą reikėtų rinktis, kad būtų greitas važiuojant kieta danga ir tiktų turistavimui, važinėjimui ilgesniais atstumais? Tai yra koks būtų optimalus seat tube ir top tube vamzdžių santykis, kokio ilgio ratų bazė, kokie vamzdžių kampai?
Mano ūgis 184cm, svoris beveik 100kg., vidinis kojos ilgis(inseam) 84cm, ranka 68cm. Pagal http://www.competitivecyclist.com/za/CCY skaičiuoklę rodo, kad seat tube(c-t) vamzdis turėtų būti apie 56,5cm, c-c apie 54,5cm, o Top tube 59cm. Bet ši skaičiuoklė skirta sportiniams dviračiams.
Pirkti noriu tiktai rėmą, o ne visą dviratį. Todėl sunku nuspręsti pačiam neišbandžius, nepavažiavus.

Autorius:  garas [ 2011 Geg 09 14:28 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračio dydžio parinkimas

Viskas priklauso nuo to, kiek nori pinigų išleisti rėmui. Naują šiuolaikinį rėmą su tradicine geometrija yra gana sudėtinga surasti, kadangi tokių gamintojų liko labai nedaug, bet įmanoma. Kitas kelias, tai ieškotis kokių 1960/70/80 metų panaudoto plentinuko rėmą iš gerų cro-mo vamzdžių, pvz.: Reynolds, Columbus, Tange, ar Vitus… ir ant jo kurti savo dviratį, bus lengvas ir tvirtas. O gerai paieškojus eBay galima rasti ir tokį nenaudotą seno tiekimo rėmą. Senųjų plentinukų geometrija nebuvo dar tokia suspausta, ratų bazė ilgesnė, tad juos labai puikiai galima pritaikyti šiuolaikiniam turistui, dažnai jie turi tvirtinimo taškus sparnams ir bagažinėms.

Žinoma, galima užsakyti savo asmeninį rėmą pas “custom” rėmų gamintojus, bet kainuos gražią sumą.

Vienas iš gatavų rėmų gamintojų būtų Surly, o jų gaminami Long Haul Trucker yra grynai pritaikyti turizmui ir ilgoms kelinėms, taip pat galima būtų žiūrėti į tokį universalą, kaip Cross Check.

Tavo atveju drąsiai galima imti 57-58 cm (c-t) dydžio rėmą, c-c turėtų būti panašus, o visi tie kampai ir kiti geometriniai dalykai gal ne tiek jau ir svarbūs, jie labai panašūs pas visus tradicinius rėmus. Be to, parinkus reikiamo ilgio ir kampo vairo iškyšą, galima susikonfiguruoti sau patogiausią sėdėseną.

Prikabinti failai:
Long Haul Trucker.jpg
Long Haul Trucker.jpg [ 36.51 KiB | Peržiūrėta 22921 kartus(ų) ]
Cross-Check.jpg
Cross-Check.jpg [ 25.23 KiB | Peržiūrėta 22921 kartus(ų) ]

Autorius:  simas [ 2011 Geg 09 15:46 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračio dydžio parinkimas

man patinka viršutiniai vamzdžiai su nuolydžiu ("Compact"), nes suteikia didesnį atstumą iki klyno nesumažinus vairo kolonėlės. Pas tradicinius; jei viršutinis vamzdis yra žemai, tai jau ir vairo kolonėlė labai žema - gali tekti dėti daug žiedų ar pan, kad iškelti vairą.

"Compact" dažniausiai galima pasirinkti iš mažiausiai penkių dydžių - kaip ir užtektinai. Renkantis dydį, daug svarbiau atsižvelgti į viršutinio vamzdžio ilgį - į atstumą tarp sėdynės vamzdžio ir vairo kolonėlės. Tai, kokiu atstumu bus nutolęs vairas - turės tiesioginę reikšmę dviračio patogumui. Viršutinio vamzdžio aukštis yra antraeilis matas ir neturės tiesioginės įtakos patogumui.

Aš visai pasitikėčiau competitivecyclist skaičiuokle. Bet renkantis rėmą dar reikia atkreipti dėmesį, kokio tipo vairas bus dedamas. Viena competitivecyclist skaičiuoklė skirta plentiniui dviračiui su klasikiniu plentiniu vairu, kita - kalniniam su tiesiu vairu. Lyginant su tiesiu vairu, klasikinis plentinis vairas yra laikomas toliau nuo vairo ašies, todėl ir viršutinis vamzdis pas plentinius būna trumpesnis nei pas kalninius.

Autorius:  garas [ 2011 Geg 09 16:11 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračio dydžio parinkimas

Iš principo aš irgi nieko neturiu prieš “compact” rėmus ir jų patogumą. Bet vėlgi akcentuoju tą momentą, kad dauguma naudotojų pasirenka permažus rėmus ir tas be galo ilgas sėdynės vamzdis nėra jau labai gerai. Dėl savęs visada imčiau dydžiu didesnį rėmą, negu duoda skaičiuoklė ar siūlo pardavimų konsultantai.

Be to galėčiau parekomenduoti rėmą, kuriuo dabar pats važinėjuPlanet-X Kaffenback, XL dydžio būtų pats tas 184 cm ūgiui, tik gaila, kad kol kas jie visi išparduoti…

Prikabinti failai:
kaffenback01.jpg
kaffenback01.jpg [ 126.7 KiB | Peržiūrėta 22898 kartus(ų) ]

Puslapis 13 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/