pasidalinsiu pirmais į galvą šovusiais patarimais apie krosą miške.
Visų pirma nusiteikimas: važiuojant krosą galima (ir netgi malonu) tikėtis, kad siauras lapučių takelis gali baigtis. Tokios garsiai išreikštos mintys kaip "aš nevažiuosiu per balą", "grįšiu asfaltu", "Laužosi dviratis", "turi būti proto ribose" rodo labai prastą nusiteikimą krosui, ir dėl to jūsų kalnų dviratis išgyvena didžiulę gėdą.
Valdymas Bandome pažinti dviračio valdymą. Vienuose posūkiuose dviratis geriau įsipaišo jį pavertus į vidinę pusę, kūno atžvilgiu. Kitais atvejais į išorinę.
Miške derėtų užmiršti kai kuriuos važiavimo plente įpročius; negalima drybsoti kaip bulvių maišui ant siauros sedynės. Judėti turi ne tik kojos, tačiau ir viršutinė kūno dalis. Geriau būti lanksčiu ir atrasti savyje katiną.
Amortizacija Dviratis turi plaukti per šaknis. Amortizuojančią šakę pradžioje galima susireguliuoti pagal gamintojo nurodymus. Tačiau reikėtų stebėti jos darbą ir galbūt, grįžus namo, kitam kartui ją persireguliuoti. Eksperimentuojama kol atrandams aukso viduriukas atsižvelgiant į savo svorį ir trasos grubumą.
O važiuojančių be priekinės amortizacijos, daugiau dirba rankos ir viršutinė kūno dalis.
Ir nesvarbu važiuojate su galine amortizacija ar be jos, kojos ant pedalų taip pat turi atlikti amortizuojantį darbą. Ne tik riedant laisva eiga, bet ir minant per šaknis užpakaliukas turi būti atplėštas nuo balnelio. Vizualiai to beveik neturėtų matytis, užpakalis turi tik truputi pakibti virš balnelio. Kitaip sakant, balnelis ir užpakalis neturi maišytis kojoms atlikti amortizuojančio darbo. Pažiūrėkime į konkūrą, atkreipkime dėmesį kaip raitelių kūno judesiai prisiderina prie žirgo judesių, ir viens kitam nemaišo; panašiai ir su dviračiu miške. Todėl gera mintis nuleisti sėdynę ~5mm žemiau nei, kad ant plentinio dviračio.
O leidžiantis nuo statesnio kalno užpakalis turi būti atitinkamai iškištas už balno atgal, svoris perkeliamas į galą.
Svarbų amortizuojantį vaidmenį atlieka padangos. Jos turėtų sugerti nelygumus dažnio, kurio nesugeria šakė, rėmas ir t.t. Todėl nederėtų pernelyg perpūsti padangų: http://www.google.lt/url?sa=t&source=we ... NpUdDLawLw
Apibendrinus; mažesnis slėgis padangose = geresnė amortizacija = mažesnis pasipriešinimas = greitesnis riedėjimas = geresnis sukibimas. Tik nereikėtų peržengti ribos kai tuštesnė padanga ima plaukioti ar šaknys dažnai liečia ratlankį. Optimalus slėgis atrandamas eksperimentuojant, o jį įtakos kūno svoris, trasos grubumas, padangos plotis. Su cyclocross >35mm padangom, aukso viduriukas pradedamas ieškoti apie 30psi. Geriausia žinoti savo optimalų slėgį skirtingai trasai ir prieš išvažiuojant pasireguliuoti (geras daiktas yra manometras).
Svarbu jausti abiejų ratų sukibimą. Paprastai posūkyje pirma sukibimą praranda priekinė padanga. Todėl posūkyje labiau užgulkite vairą (čia panašiai kaip ir plente). Priekinė padanga turėtų būti pripūsta mažiau nei galinė.
Dėl tos pačios priežasties grubesnė, didesnio tūrio ir su mažesniu slėgiu padanga įprastai dedama priekyje. Priekinės padangos protektorius turi tarnauti šoniniam sukibimui posūkiuose. O galinės padangos dantys turi neleisti slysti ir buksuoti tiesėje.
Važiuojant mišku, galinis mirksiukas nereikalingas, jis blaško važiuojančių iš galo dėmesį ir gadina akis.
Svarbu laiku pasižeminti ar pasididinti pavarą (prieš kalną, nuo kalno ir pan.). Nekryžiuokime grandinės. Litorinos trasoje, didžiausia priekinė žvaigždė yra vargu ar panaudojama, o ypač neteisinga naudoti priekinę ir galines didžiasias žvaigždes kartu. Taip galima nutraukti grandinę ar sulaužyti permetėją (t.y. išsipildytų būkštavimas "sulaužyti dviratį").
........... tiems kurie su miškiniu dviračiu nori treniruotis žvyrkeliuose 40km/h vidutiniu greičiu, turiu tik vieną patarimą: užsidėkite aerovairą (angl. aerobars). Tačiau pastarosios, mūsuose ypač paplitusios disciplinos, nereikėtų maišyti su važiavimo miškais grožiu.
... Svarbų amortizuojantį vaidmenį atlieka padangos. Jos turėtų sugerti nelygumus dažnio, kurio nesugeria šakė, rėmas ir t.t. Todėl nederėtų pernelyg perpūsti padangų: ...
Pats naudojausi šiuo tutorialu: http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-tire-pressure-2011.html Kai įraše sakė, svarbiausia rasti mažiausią slėgį, kuriuo gali važiuoti. Patariu kiekvieną kartą važiuojant keisti padangų slėgį, kad paeksperimentuot ir rasti sau patogiausią. Mano svoris ~ 80 kg, dviratis 15 kg, padangos 26 x 2,0. Aš pučiu į priekį 1,5 BAR, galą - 1,8 BAR. Jei trasa smėlinga, tai 1,2 / 1,5 BAR, bet su tokiu slėgiu asfaltu nemalonu važiuot. Į galinę padangą pučiu 0,3 BAR daugiau nei į priekinę.
As manau reikia laikytis ant padangos gamintojo nurodytu slegio ribu. Jei ant krosines padangos minimalus slegis nurodytas pvz 58 psi. Tai kokius 30 psi tikslinga pusti tik smelio kruvas iveikinejant, nes permazai iputus tiketina nera saugu vazinetis ir gali gadinti ar padanga ar ratlanki
ps: na as nepretenduoju i misko ekspertus, nes visada renkuosi kuo geresni kelia pagal galimybes
gamintojo nurodytas slėgis yra paremtas daugiau teisiniais aspektais, tas skaičius turi didžiulį saugumo rezervą. Bet jei jums jau taip rūpi saugumas miške, kieta kaip akmuo padanga nėra jau tokia saugi; ji turės prastą sukibimą, ir jokios amortizacijos, o tai reiškia, kad smūgio jėga persiduos ratlankiams, rėmui ir t.t. Su 58 psi liesti ratlankį visai įmanoma pvz. važiuojant per aštrias uolas + sveriant kaip drambliui + ant sėdynės drybsant kaip drambliui. Tam ir tie gamintojo skaičiai.
Edmundas919 čia labai tiksliai ir trumpai suformulavo: svarbiausia rasti mažiausią slėgį, kuriuo gali važiuoti.
Na jei daug šaknų nenusimato, tai gal ir nieko tas 2,8baro prie 105kg. Bet taip jau ant ribos. Slėgis tikrai daug įtakos turi, bet kad T. Vaitkų aplenkt, tai jis turėtų su tuščiom važiuot, nes na nepamirškim, kad jis iš to duoną valgo.
Užsiregistravo: 2010 Kov 19 17:19 Pranešimai: 399 Miestas: Lietuva
Aprašykite smulkiau kiekvieną to tako žingsnį. Kur reikia pasukti. Kurį kauburiuką ir iš kurios pusės apvažiuoti. Kokios jis spalvos. Kur žiūrėti. Kada iš išgasčio užsimerkti.
Jeigu pamatau šaką storą, ar reikia pasilenkti? Ar būtina prieš ją išsižioti?..
Galima išsižioti, užsimerkti, ar dar bele ką, daryk ką nori. Būtinas nusiteikimasvažiuoji visgi miške, ir nėr ko sysioti į kelnes dėl visokito skaityti simas pranešimą
_________________ Nepykite, neturiu LietuviŠkų raidžių :-(
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių
Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite prikabinti failų šiame forume