Paskutinis prisijungimas: Dabar yra 2024 Kov 28 16:47


Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 29 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: "Dviratizmo" perspektyvos
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 01:01 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 17:44
Pranešimai: 704
Temą pradėsiu filmuku. Filmukui apie 30 metų. Filmukas propogandinis, itariu jame daug vaidybos. Bet optimizmo ir požiūrio lengvai nesuvaidinsi. Daug minčiu sukelia tas filmukas. Ir dar daugiau galime mes šioje temoje parašyti.

http://tv.sportedu.ru/video/gorod-velosipedistov-opyt-raboty-po-razvitiyu-velosipednogo-sporta-v-gor-shaulyai

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Vhbd3KyEplU


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 11:50 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
"Dviratizmo" perspektyvos, namo manymu, optimistinės. Vien išaugęs “dviratuotų” piliečių skaičius per paskutinius metus tik džiugina, o ekonominis sunkmetis ir kuro kainos šį pavasarį privers ne vieną prisidėti prie dviratininkų, apie tai byloja ir gana didelis skaičius važiuotojų dviračiais šios žiemos metu (niekad nebuvau tiek matęs). Važiuoti dviračiu tapo (ar vėl) madinga.
Kas toliau? Kol kas dar skaičiumi kritinės masės nepasiekėm. O siekis turėtų būti.
Žiūrint į tolimą perspektyvą, reikėtų pradėti nuo dabartinių vaikų, kaip kad kiekvienas olandukas nuo mažens žino, kad dviratis yra neatsiejama jo gyvenimo dalis. Vienas iš pavyzdžių darbo su jaunimu ir jo užimtumu būtą dar vienas filmukas iš to laikotarpio, kaip ir ši Zygfrid pradėta tema:

“Mūsų draugas dviratis”
http://tv.sportedu.ru/video/nash-drug-velosiped

Ten, kur dviratis išvedamas važiavimui kaip geriausias draugas, blogai tikrai nebus.

Lietuvoje matomos ir dviratinių subkultūrų užuomazgos: fixeriai, hipsteriai, streetai, XC crosseriai, plentininkai, turistai ir tt. Kuriasi draugijos, mėgėjiški sporto klubai ir komandos, klubai realūs, klubai virtualūs (tarkim, kad ir ši Velouosto bendruomenė), dviračių namai (gera nauja panevėžiečių iniciatyva). Šių metų dviratiniame kalendoriuje, kaip niekad gausu įvairiausių renginių ir varžybų, maratonų, kuriuose be elito ir sportuojančio jaunimo gali dalyvauti ir mėgėjai, veteranai bei visi dviračių entuziastai. Judėjimas iš apačios vyksta ir gana didelis. Belieka sulaukti palaikymo ir teisingų sprendimų iš viršaus. Reikalinga kryptinga valdžios politika dviračių infrastruktūros kūrimui ir gerinimui.

O toks požiūris, kurį išdėsto gerbiamas doc. dr. LEONAS GASTILA savo straipsnyje “Dviratis. Sportui ir transportui?”, beviltiškai paseno.
Cituoju:
“... Tad manyti, kad dviračiai pakeis automobilius, nerealu. Neprasminga gatvėse baltais dažais žymėti menamų dviratininkų takus, būtų geriau parkuose, aikštėse rengti aikšteles, trekus, kur dviratininkai galėtų saugiai sportuoti.”


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 12:32 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 17:44
Pranešimai: 704
As manau kuro kainos ir "sunkmetis" tik stabdo dviraciu populiarejima. Daznai pasitaikantis poziuris, kad zmogus tik "is bado" seda ant dviracio. Manau realybeje yra atvirksciai. Lietuvoje dviratis yra labiau laisvalaikio, ne pirmo butinumo, netgi pasakyciau pramogos preke. Nors tureti dvirati neuztenka, reikia noro ji naudoti.
Kita vertus noras vazineti priklauso ir nuo dviracio. Buna juk, kad zmogus nusiperka koki lauza is maximos, pasikankina pora kartu ir trenkia ta dvirati i sali. O normalesniam dviraciui lesu gaila.

Sekantis dalykas, net zmogui jei ir sauna i galva mintis vazineti su dviraciu- gal pamate ka nors gatveje su graziu dviraciu ar pan. Reikia ta dvirati is kazkur isigyti. Nors musu mieste dviraciu parduotuviu daug, bet uzejus i jas norisi kuo greiciau is ten pabegti. Tikriausiai menkas is tu dviraciu biznis, kad yra samdomi pigiausi zmones, kurie greiciau tik atbaido potencialius dviraciu naudotojus.

Dar mane stebina tai, kad Lietuvoje dviraciu rinka sukoncentruota i MTB dviracius. Atrodo kalnu neturime, o ir gatves pagrinde isasfaltuotos.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Vhbd3KyEplU


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 17:36 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Aš nelabai norėčiau sutikti su teiginiu, kad sunkmetis ir kainos stabdo dviračių populiarėjimą. Manau, kad jau išaugome iš to ubagiško požiūrio į dviratį, kai atrodė, jog dviračiu gali važiuoti tik paskutinis bėdžius, o visi “ponai” reikia-nereikia visur važiuodavo auto. Dabar šie “ponai” dėl skaudžių kuro kainų užsėda savo rekreacijai pirktą dviratį ir pasišvilpaudami mina į darbą. Kai pagalvoji, kad už 5 pilnus benzo bakus išeina normalus dviratis, o už 10 jau ir puikus dviratis, tai tikrai susimąstai ar tas automobilis jau toks nepakeičiamas. Taip dviratis iš pramoginio virsta susisiekimo priemone, o tai daugiau dviračių, mažiau automobilių. Populiarėjimas… Sveikata ir ekologija…

Aišku, kitas dalykas dėl dviračių kokybės ir stiliaus labai aktualus. Bet iš to kada nors vis tiek išaugsime, nors disbalansas tarp kokybiškų produktų kainų ir mūsų finansinių galimybių didelis, o ir supratimo lygis žemas. Biesina mane tėvai, kurie turėdami finansines galimybes savo atžaloms nupirkti gerą dviratį, kažkodėl nuperka “prekybcentrinį”, visai nesuvokdami, kad toks dviratis pavojingas augančio organizmo sveikatai. O jų argumentai tokie, - vis viena sulaužys, arba pavogs… Užtat iš karto sulaužo, užtat visai ir nesaugo, tai ir pavagia.

Dėl MTB fenomeno atskira kalba. Manau, visi mūsų dviračių pardavėjai pradžioje orientavęsi į jaunimo rinką su MTB dviračiais pražiopsojo momentą, kai atėjo kitas pirkėjas ieškantis kitokio dviračio, bet taip ir nesuradęs. Rezultatas – prarastas potencialus pirkėjas, pristabdyta dviračių populiarizacija, suformuota masinė pop nuomonė, kad dviratis negali būti kitoks, o tik kalnų ar tik panašus į MTB. Rezultatą turime. Kol persiorientuosime, vėl reikės laiko. Pradžia yra.


Paskutinį kartą redagavo garas 2011 Vas 25 01:17. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 18:09 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 17:44
Pranešimai: 704
Kiek pazistu zmoniu, kurie nutare vaziuoti i darba su tikslu sutaupyti transporto islaidas automobiliu, tai jie daugiausiai atvaziavo i darba 3 kartus.
Tiesa, kazkada ir as vazinejau i darba su dviraciu (Klaipedoje), pagrindine priezastis buvo ta, kad nuvykdavau dvigubai greiciau, nei su marsrutiniu transportu.
Manau zmones perka pigius dviracius, ne del to, kad neisgali ipirkti geresnio, o todel, kad neatranda savo poreikio tureti gera dvirati. Zmones perka televizorius, kompiuterius, obuolinius telefonus, meskeres uz 1000 eur as jau nekalbu apie naujus auto- ir labai dziaugiasi isigije tuos gerus daiktus. O dvirati tureti nejaucia poreikio ir todel neperka. As ir uz 100 Lt nepirkciau dviracio, jei jis tik balkone stovetu. Kiekvienas daiktas turi buti naudojamas pagal paskirti.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Vhbd3KyEplU


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 19:18 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011 Vas 12 22:07
Pranešimai: 197
Miestas: Vilnius-Klaipeda
as is tu kurie pradejo vazineti tam kad sutaupyti ir man tai puikiausiai pasiseke, masina dabar stovi teviskeje ir man jos visiskai nereik, ziema tiesa dviraciu nevazinejau. Tai tuo metu reikejo vazineti su viesuoju transportu, bet isgyvenau . Didžiausia problema man yra dviračio vagystes. Palikes kad ir porai minučiu prirakines dvirati nesijauciu saugus. Parduotuvei negaliu normaliai apsipirkti, nes noriu begti lauk ziureti kaip dviratis laikos. O seip tai as pradejau dviraciu vazinet i darba, o dabar juo ir i miesta ir prie ezeriuko vazineju, nebeisivaizduoju kaip reiktu be dviracio gyventi :)

_________________
http://symbianity.com
Tavo telefono namai.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 21:01 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
Kuro kainos galėtų būti rimtas postūmis. Tačiau, automobilis yra žiauriai giliai įaugęs į mūsų kolektyvinę pasamonę, jo reklamos matomos buitiniuose žurnaluose, plakatuose ir visame kame kas jį iškelia iki kulto, bet mes tai įpratę matyti kaip normą.

Dabar daug piliečių savo santaupas yra sukišę į auto, kiti įlindę į skolas.. Negi jiems pagaliau įgyvendinus savo svajonę - naujas automobilis , imt ir staiga nustoti ja naudotis ir dar investuoti į dviratį?

Jis tą sumą, už kurią galėtų nusipirkti dviratį, dar ilgai kas mėnesį mokės kaip auto lizingą bankui. Taip lengvai atsikratyti auto be finansinių nostolių neina. O nustoti naudotis, kas mėnesį mokant lizingą, gali apimti beviltiškas beprasmybės jausmas, todėl jam psihologiškai lengviau toliau juo naudotis. O dar kylančios kuro kainos tokį žmogų paverčia visišku savo svajonės vergu.

Toks žmogus tampa piktas, jis tai išlieja agresyviu vairavimu. Prie to beprasmybės jausmo kartais prisidedu tokiais komentarais ten kur skundžiamasi benzo kainomis :twisted: :

Cituoti:
naftininkas
2011 02 24 19:27

visada bus piknaudžiaujama benzo kainomis daugiau ar mažiau, o jūs visada buvot ir liksit naftininkų vergais, nes žandai užaugo, prie sėdynių subinė prilipo, savo asmens vertę jaučiat tik už auto vairo.
Tai ir sedėkit tose metalinėse dėžėse, kiškit pinigus, žudykitės, parkuokitės vaikų žaidimų aikštelėse, ir skūskitės, tokia jūsų dalia... HA HA HA HA!

Skaudu, bet paguosti nėra kuo.

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 24 23:41 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 00:43
Pranešimai: 1678
Miestas: Klaipėda
Viena iš priežasčių, kodėl žmogai kelis kartus nuvažiavę į darbą dviračiu liaujasi tai darę, manau, yra darbdavio nenoras ar nesugebėjimas skatinti tokį savęs atvežimo į darbą būdą. Ko gero daugeliui atvažiavus į darbą iškyla problema, kur saugiai pastatyti dviratį. Gerai, jei darbo vietoje yra kažkokia laiptinė ar užkaboris, kur galima dviratį pastatyti, o pastačius ir prirakinti. Kad būtų specialiai įrengta vieta ar patalpa darbovietėje - retas atvejis. O labiausiai juokinga, kai visokios valytojos ar budinčios pradeda aiškinti, kad čia dviračio laikyti negalima. Na taip, jos čia viršininkės, joms valyti ar saugoti. Kodėl iš darbdavio nepareikalavus saugios vietos savo dviračiui? Gal susiprotėtų?
Paveikslėlis
foto iš http://www.swiss-miss.com/2008/05/bicycle-tree-pa.html arba http://www.bakfiets-en-meer.nl/category/bicycle-parking-storage/

Gražus parkas užaugtų?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 25 00:00 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009 Lap 13 14:04
Pranešimai: 957
čia tokia gan sudėtinga antropologinė tema. Keletas mano padrikų minčių.

Infrastruktūra.
Aš netikiu, kad kad pas mus kada nors atsiras tobuli dvir. takeliai. Tam reiktų milžiniškų lėšų, proto, bet dažniausiai tai ir fizišai neįmanoma. Tokios pastangos dažniausiai tik sugadina natūraliai palankią dvir. infrastruktūrą mūsų mieste.

Ką mes girdime ir skaitome viešojoje erdvėje..?
Partrenkti neblaivūs kaimiečiai, dviratinkai vaiduokliai tamsoje. Kas dar? 'Ekstremalūs' žygiai iki jūros su patyrusių vedlių palyda (dviračio taku)... Ką, apie tokius 'ekstremalius' 'žygius' perskaitęs, tūrėtų pagalvoti žmogus nesusipažinęs su dviračio galimybėm? Apie kasdienį riedėjimą į darbą pirmyn-atgal 20km? -tai jau turėtų būti vadinama 'hiperekstremaliu beprotišku fanatizmu'.. Ką jau kalbėti apie žiemą...

Toliau apie butaforijas. Minėti 'dviračių namai', kurie iš dviračio detalių kurs paveikslus, papuošalus, muziejus ir pan... Ar nors kurį rimtą žmogų paskatins naudotis dviračiu kasdienai? Linksmas, daug pasakantis komentaras apie 'dviračių namų' iniciatyvistą Panevėžyje LDB tarybos narį: http://www.konferencijos.lt/pipermail/d ... 00159.html

Todėl aš nesidžiaugiu aptikęs, bet kokią naujieną spaudoje apie dviratį, apie aktyvistus :vaikas: - nesidžiaugiu formuojamu dviratinko kaip mažvaikio įvaizdžiu. Manau, didžiausią reklamą šiai transporto priemonei darome mes, važiuojantys kasdien į darbą viewtopic.php?f=10&t=221 . Pamažu, bet tai yra užkrečiama, nes tai yra tikra, kasdieniška, be dirbtinų šūkių ir vėliavų.

_________________
white coast art


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 25 00:27 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010 Geg 19 17:44
Pranešimai: 704
Uzsienyje kuras is vis veltui (palyginus su LT kainomis) uz minimalu atlyginima arti 1t ipilsi dyzeliuko, automobili irgi uz min atlyginima jau vaziuojanti galima rasti. Bet kazkodel jie ir su dviraciais vazineja. Tikrai ne is biednumo.
Del to, kad nera kur laikyti darbe- cia reiketu ilgai pagalvoti, kad surasti tokia firma kurioje nebutu galimybiu, dauguma turi pagalbines patalpas, sandeliu ir t.t.

Mano asmenine nuomone Klaipedos mieste ir apylinkese salygos vazinetis yra tikrai geros. Gal tik lietus ir saltis maiso (niekaip nesulaukiu to zadetojo Globalinio atsilimo).

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Vhbd3KyEplU


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 29 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 11 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007