Cituoti:
Jei tik permetiklį keisi į aukšesnės sistemos tai tiks. Bet jei keisi pavarų rankenėles į aukšesnio lygio, kurios turės daugiau nei 7 pavaras, tai tada reiks ir visą likusią pavarų sistemą iš paskos keisti - galines žvaigždes, grandinę, Tourney permetiklį. O kadangi pas tave 7 pavarų užsukamos galinės žvaigždės, tai dar ir galinė stebulė netiks, nes nuo 8tuko jau prasideda užmaunamos žvaigždės kitokiai stebulei. Visa šita verta palyginti su naujo dviračio kaina.
Turintys ratus su seno tipo stebulėmis, kur yra užsukamas žvaigždučių blokas, dar turi galimybę pasitobulinti savo 5, 6 ar 7 pavarų sistemas iki 8 pavarų. Yra gaminami užsukami blokai su 8 žvaigždutėmis, vienas iš gamintojų yra "Sunrace" firma. Šie žvaigždučių blokai yra pilnai suderinami su mūsuose populiariomis Shimano ir Sram aštuonių pavarų sistemomis. Tik pas mus ko gero sudėtinga tokių aštuntukų rasti, bet inerneto parduotvėse ar eBay'juje galima nusipirkti.
Tik gali būti dar kiti apribojimai. Dviračio rėmo galinės šakės tarpas turėtų būti 130 ar 135 mm. Turintiems visai senus rėmus ar ne tokius senus, bet su 120 ar 125 mm tarpais, vargu ar pavyks tokią sistemą sumontuoti, be rėmo geometrijos pakeitimo, t,y. galinės šakės praplėtimo. Kita problemėlė, reikės pervaržyti stipinus, nes rato centras persistums stebulės centro atžvilgiu, kadangi dėl platesnio 8-tuko teks pakoreguoti ašies padėtį, gali tekti dėti ir ilgesnę ašį. Dėl to atsiranda dar papildomų niuansų gadinančių laimingo dviratininko gyvenimą. Išilgėja ašies išsikišimas žvaigždučių mechanizmo pusėje, to rezultatas - sulinkusi ašis, ypač jei ji kiauryminė ir skirta greitveržlei (ekscentrikui), bei ypač, jei dviratininkas sunkesnis, ar mėgstantis pašokinėti su dviračiu. Problema išsprendžiama dedant pilnavidurę kokybišką ašį, priveržiamą varžtais, o geriausia plieno-chromo lydinio.
Neseniai suradau, kad ta pati mano anksčiau minėta "Sunrace" firma jau gamina ir 9 pavarų užsukamus blokus:
http://www.sunrace.com/en/products/detail/m90?sku=MFM90Jų galima nusipirkti amerikietiškame eBay.
Tad yra galimybė dar labiau pasitobulinti savo senesnius dviračius, pavarų gausos atžvilgiu. Tik ar to labai reikia? Išlieka tos pačios mano aukščiau minėtos problemos.